پرتو بلاگ
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه همدان:

اجرای ثبت عملکرد سبب کاهش اعضای هیات علمی خاموش می شود

اجرای ثبت عملکرد سبب کاهش اعضای هیات علمی خاموش می شود

به گزارش پرتوبلاگ، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه همدان اظهار داشت: اجرای ثبت عملکرد اعضای هیات علمی و ارائه طرح های مسئله محور از تعداد اعضای هیات علمی خاموش در دانشگاه ها کاهش می دهد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، رضا شکوهی در اجلاس معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی اظهار داشت: اگر برنامه های ثبت عملکرد اعضای هیات علمی به خوبی اجرا شود، به تحقق همزمان چند هدف نزدیک خواهیم شد. این برنامه به عنوان گنج اطلاعاتی است و کمک می نماید تا تعداد اعضای هیات علمی خاموش کاهش یابند. در دانشگاه همدان جذب هیات علمی پژوهشی منوط به ارائه طرح مسئله محور شده است، همین موضوع سبب می شود تا اعضای هیات علمی فعال داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همین طور استفاده از ساعت لابراتوار جامع را افزایش داده ایم و این لابراتوار ها بصورت دو شیفت درحال فعالیت هستند، اگر نیاز باشد، فعالیت لابراتوار را سه شیفت خواهیم کرد. اجرای این برنامه از افزایش و ساخت لابراتوار های کوچک و جدید در دانشگاه ها را جلوگیری می کند.

شکوهی اشاره کرد: موفقیت دانشگاه ها مثل نهادهای اجتماعی مرهون پاسخگویی به هنگام جامعه است. جامعه ما به خیلی از فارغ التحصیلان بی نیاز یا این نیاز کم شده است. از بخش عمده آموزش عبور کرده ایم و این موفقیت ما مرهون پژوهش های مسئله محور به ویژه در عرصه فناوری می دانیم. اگر این تحقیقات را افزایش دهیم، آینده کشور از تضمین بیشتری برخوردار خواهد شد. همین طور تعامل میان معاونت آموزشی و توسعه که دانشگاه را مکلف کرده از ظرفیت اعضای پژوهشی برای کارهای آموزشی استفاده شود، اتفاق خوبی است.

وی بیان کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تعداد دانشجویان علوم پزشکی باید افزایش یابد. این دانشجویان الزامی برای ارائه مقاله ندارند. بنظر می رسد باید با تغییر رویه و افزایش طرح های تشویقی دانشجویان مجاب شوند تا پایان نامه ها را تبدیل به مقاله کنند.



1402/11/30
13:41:22
5.0 / 5
338
تگهای خبر: اطلاعات , پزشكی , پژوهش , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog