پرتو بلاگ
رئیس سازمان بورس خبر داد؛

همکاری با معاونت علمی برای رفع موانع پذیرش دانش بنیان ها در بورس

همکاری با معاونت علمی برای رفع موانع پذیرش دانش بنیان ها در بورس

به گزارش پرتوبلاگ، رییس سازمان بورس اظهار داشت: برای رفع چالش های پذیرش شرکت های دانش بنیان در بورس با معاونت علمی تفاهم نامه ای به امضا رسید.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مجید عشقی در آیین افتتاحیه رویداد تامین مالی فینوتکس، با اظهار امیدواری از این که این رویداد موجب شود تا اکوسیستم فناوری و دانش بنیان کشور نقش واقعی خودرا در فضای اقتصادی پیدا کنند، اظهار داشت: یکی از حلقه های مفقوده اکوسیستم نوآوری بازار سرمایه است که می تواند سهم زیادی در توسعه کارهای دانش بنیانی داشته باشد.
وی با اشاره با خدمات بورس به شرکت های دانش بنیان گفت؛ در سالهای قبل برای تامین مالی شرکت های و پذیرش آنها در بورس اقداماتی انجام شده و در حال حاضر ۷۰ شرکت در فرابورس پذیرفته شده اند.
وی با تأکید بر این که با وجود اقدامات انجام شده برای پذیرش دانش بنیان ها در بورس موانعی برای آنها وجود دارد، اظهار داشت: تا حالا ضوابط پذیرش شرکت های دانش بنیان در بورس سخت گیرانه بوده است در حالی که شرکت های دانش بنیان در بیشتر مواقع برای پذیرش در بورس از نام دانش بنیان برای شرکت خود صرف نظر می کردند چونکه شرکت های غیر دانش بنیان با سهولت بیشتری به بورس وارد می شدند ولی دانش بنیان ها باید از موانع بیشتری عبور می کردند.
رئیس سازمان بورس اظهار داشت: برای حل این چالش ها تفاهم نامه ای با معاونت علمی بمنظور ایجاد تغییرات در دستورالعمل پذیرش دانش بنیان ها در بورس منعقد کردیم.
به گفته وی پیشنهاد نهایی دراین زمینه به زودی به هیات امنا ارائه می شود.
عشقی با تأکید بر این که در صدد هستیم تا از توانمندی و ظرفیت دانش بنیان ها در بازار سرمایه بهره مند شویم اظهار داشت: با این رویکرد می توان انتظار داشت امسال تجهیزات و منابع جدیدی در بازار سرمایه داشته باشیم به شکلی که سرمایه آن در دسترس شرکتها قرار گیرد.
وی با اظهار امیدواری از این که امسال طرح های تامین مالی از کیفیت لازم برخوردار شوند اظهار داشت: برای پذیرش شرکت های کوچک و متوسط در بورس تغییراتی اعمال کردیم تا این شرکتها با سهولت بیشتری وارد بورس شوند.
به گفته وی، همین طور تا حالا ۵ تا۶ شرکت در بازار sme ها وارد شده است.

1402/02/21
13:03:33
5.0 / 5
309
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , سازمان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog