پرتو بلاگ
رئیس دانشگاه خبر داد

دانشگاه شهید بهشتی مرجع همکاری علمی با دانشگاه های روسیه است

دانشگاه شهید بهشتی مرجع همکاری علمی با دانشگاه های روسیه است

پرتوبلاگ: رییس دانشگاه  شهید بهشتی از آمادگی کامل این دانشگاه به عنوان رابط بین دانشگاه های ایران، روسیه و آسیانه مرکزی برای انجام همکاریهای مشترک آگاهی داد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر سید محمودرضا آقامیری در دیدار با عبدالرحمانف وزیر آموزش عالی ازبکستان اظهار نمود: این دانشگاه در سه پردیس اصلی واقع در اوین، پردیس فنی و مهندسی عباسپور در شرق تهران و پردیس زیراب در شمال کشور در حوزه های مختلف دانشی فعالیت دارد.
وی بر آمادگی کامل دانشگاه شهید بهشتی بعنوان رابط بین دانشگاه های ایران و دانشگاه های روسیه و آسیانه مرکزی برای انجام همکاریهای مشترک تصریح کرد و اظهار داشت: دانشگاه شهید بهشتی مرجع همکاری علمی با دانشگاه های روسیه است، امیدواریم در کنار دوستانمان در ازبکستان مسیر خوبی را دنبال نماییم و کارهای مشترک منطقه ای مورد نیاز دو کشور را در چارچوب دیپلماسی علمی پیگیری نماییم.
دکتر آقامیری، تبادل استاد و دانشجو، ایجاد فضای فرصت مطالعاتی برای استادان و همکاری در حوزه های مشترک را همچون راه های گسترش همکاریهای دو جانبه عنوان نمود.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تکیه بر اشتراکات فرهنگی دو کشور اظهار داشت: دو کشور ایران و ازبکستان پیشینه تاریخی مشترکی دارند و سمرقند و بخارا جایگاه ویژه ای در ادبیات ما دارد؛ ازاین رو علاقمندیم در حوزه هایی چون ادبیات، آموزش زبان فارسی، هنر و معماری فعالیتهای مشترکی با دانشگاه های ازبکستان داشته باشیم.
دکتر آقامیری اضافه کرد: دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاهی جامع با بالاترین رتبه بندی در حوزه های مختلف دانشی چون مهندسی و علوم انسانی است و با برخورداری از پژوهشکده هایی که به صورت تخصصی در حوزه هایی چون محیط زیست؛ لیزر و پلاسما؛ فضای مجازی و لابراتوار کوآنتوم و کامپیوتر کار می کنند و دانشکده های فنی دانشگاه که مسئولیت تأمین نیروی انسانی متخصص برای وزارت نیرو را برعهده دارند، از توان و ظرفیت بالایی برخوردار می باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، در ادامه عبدالرحمانف وزیر آموزش عالی ازبکستان با اظهار خرسندی برای حضور در دانشگاه شهید بهشتی، ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور این کشور به جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک، هدف از بازدید از دانشگاه شهید بهشتی را بررسی راه های گسترش همکاری مشترک بین دو کشور ایران و ازبکستان عنوان نمود.
وی افزود: در سالهای اخیر، آموزش در ازبکستان به سرعت درحال پیشرفت است. ما معتقدیم آموزش بعنوان نیروی محرک اقتصاد نقش مهمی دارد؛ ازاین رو اخیراً اصلاحاتی در وزارت خانه های ازبکستان صورت گرفته و عنوان وزارت خانه ای که من در آن خدمت می کنم به وزارت آموزش عالی، علوم و نوآوری تبدیل گشته است.
عبدالرحمانف، با تکیه بر افزایش سطح مبادلات علمی بین دانشگاه شهید بهشتی و وزارت علوم ازبکستان خواهان برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک شد و از آمادگی وزارت علوم اربکستان برای سرمایه گذاری در حوزه های مورد توافق و امضاء تفاهمنامه برای تبادل استادان و محققان اطلاع داد.
وزیر آموزش عالی ازبکستان ضمن اشاره به حوزه های مورد نظر برای انجام تبادلات علمی اظهار داشت: این کشور در شاخه ها و حوزه هایی چون مشکلات اکولوژیک؛ کشاورزی؛ امنیت غدایی؛ انرژی؛ شاخه های جدید کامپیوتر و هوش مصنوعی؛ تکنولوژی ساخت و ساز؛ مصالح ساختمانی؛ نساجی و حوزه های اقتصادی آماده همکاریهای مشترک است.




1402/03/31
09:30:20
5.0 / 5
303
تگهای خبر: اقتصاد , پژوهش , تكنولوژی , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog