پرتو بلاگ

شایستگی مهارتی و تربیت تکنیسین اولویت دانشگاه فنی وحرفه ای

شایستگی مهارتی و تربیت تکنیسین اولویت دانشگاه فنی وحرفه ای

به گزارش پرتوبلاگ، رییس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور با اعلان اینکه اولویت این مرکز آموزشی گذراندن واحد درسی توسط دانشجویان نیست، اظهار داشت: شایستگی مهارتی بیشتر مد نظر ما است و ما در دانشگاه فنی وحرفه ای، تربیت تکنیسین را هدف گذاری کرده ایم؛ بدین سبب باید برنامه هایمان را بر طبق این هدف بزرگ پیش ببریم.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر عرفان خسرویان در نشست شورای دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با تأکید بر ضرورت سند آمایش اظهار داشت: ما باید از اکوسیستم صنعت، اشتغال و نیروی کار درآمدزایی کرده و از طرفی، بانک فارغ التحصیلان را سامان دهی نماییم.
وی اشاره کرد: نخستین مؤلفه ای که دانشگاه باید به آن فکر کند حوزه حکمرانی است، شامل حکمرانی انرژی، آب، قوانین و مسائلی از این دست است اما مسئله حکمرانی تقلیدی نیست و هر کشوری الگوی خودرا دارد. در عرصه اشتغال باید کار سیستمی در کشور انجام دهیم و یک اطلس مشاغل را طراحی نماییم.
رییس دانشگاه فنی وحرفه ای اضافه کرد: باید به سراغ بخش خصوصی برویم. رؤسای دانشگاه فنی و حرفه ای باید با اتاق تجاری و تولیدکنندگان رابطه تنگاتنگی برقرار کنند.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای درباب اهمیت مسئله مهارت آموزی اظهار داشت: اولویت دانشگاه ما گذراندن واحد درسی توسط دانشجویان نیست، بلکه شایستگی مهارتی بیشتر مد نظر ما است و ما در دانشگاه فنی وحرفه ای، تربیت تکنیسین را هدف گذاری کرده ایم؛ بدین سبب باید برنامه هایمان را بر طبق این هدف بزرگ پیش ببریم.
وی اشاره کرد: ما امروزه به حوزه صلاحیت حرفه ای نیاز داریم و باید آنرا در اختیار بگیریم. بنا بر این به مرکز یا معاونت صلاحیت حرفه ای نیازمندیم.
دکتر خسرویان در آخر ضمن تاکید بر اهمیت مسئله اطلاع رسانی در امتداد جذب حداکثری دانشجو و معرفی دانشگاه به مخاطبان، روابط عمومی ها را به ایجاد برقراری ارتباط با رسانه ها تشویق کرد و اظهار داشت: روابط عمومی ها باید اهمیت دانشگاه فنی و حرفه ای را تبیین کنند و ترویج آموزش های مهارتی می بایست در ارتباط تنگاتنگ با آموزش وپرورش و صدا و سیما در تمامی استانها صورت گیرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای، کارهای سال گذشته، دانشگاه را در عرصه های مختلف از نظر آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی، فرهنگی و دانشجویی، همکاریهای بین المللی و سایر حوزه ها مورد بررسی قرار گرفت و اهداف، چشم انداز و راهبردهای دانشگاه تشریح شد.



1402/04/22
14:07:35
5.0 / 5
287
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه , سیستم , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog