پرتو بلاگ
در ماموریت تجاری؛

دومین پرواز تجاری ویرجین گلکتیک به مرز فضا انجام شد

دومین پرواز تجاری ویرجین گلکتیک به مرز فضا انجام شد

به گزارش پرتوبلاگ، شرکت ویرجین گلکتیک برای دومین بار ماموریت تجاری موفقیت آمیز به فضا انجام داد و ۶ نفر را به مرز فضا برد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از اسپیس، این شرکت پرواز «گلکتیک۰۲» را روز گذشته انجام داد و ۶ نفر را به مرز فضا برد و به زمین بازگرداند.
۴ نفر از سرنشینان زن و همینطور ۲ نفر از آنان مشتریان خصوصی بودند. دونفر از سرنشینان خصوصی مادر و دختر بودند و دیگر سرنشین اولین برنده سابق المپیک بود که به فضا رفتند.
این شرکت از یک سیستم پرتاب در هوا استفاده می نماید که شامل یک هواپیمای فضایی VSS Unity و یک حامل هواپیما با دو مخزن سوخت به نام VMS Eve است.
Eve هواپیمای فضایی را به ارتفاع ۱۵ هزار متری زمین می برد و سپس آنرا رها می کند. در مرحله بعد موتورهای موشک هواپیمای فضایی روشن می شوند تا آنرا به مرز فضا ببرند. Eve ساعت۱۴: ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ از بندر فضایی آمریکا در نیومکزیکو به فضا رفت و ۴۵ دقیقه بعد هواپیمای فضایی را رها کرد. در این مأموریت سرعت هواپیما به ۳ ماخ رسید که معادل ۳ برابر سرعت صوت است. همینطور هواپیما پیش از بازگشت به زمین به ارتفاع ۸۸.۵ کیلومتری رفت. در نهایت هواپیمای فضایی ساعت ۱۵: ۳۰ به وقت گرینویچ در بندر فضایی فرود آمد. سرنشینان این مأموریت چند دقیقه بی وزنی را تجربه کردند.

1402/05/22
08:05:36
5.0 / 5
242
تگهای خبر: سیستم , فضا , مشتری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog