پرتو بلاگ
در تفاهمنامه ای مقرر شد؛

حمایت وزارت صمت از واحدهای نوپای صنایع خلاق

حمایت وزارت صمت از واحدهای نوپای صنایع خلاق

پرتوبلاگ: بر طبق تفاهم نامه بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت، قرار شد وزارت صمت از واحدهای نوپای صنایع خلاق حمایت کند.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، آیین امضای تفاهم نامه بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم و محمدرضا زارع برزشی، مدیرکل دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در محل این معاونت اجرا شد.
در شروع جلسه، حسنلو با اشاره به گردش مالی دو تا هفت هزار میلیاردی صنایع خلاق در جهان، اظهار داشت: اگر بنا بر سهم جغرافیایی و یا جمعیتی هم باشد، ما باید ۲۰ تا ۷۰ میلیارد در این اقتصاد سهم داشته باشیم، در صورتیکه آمار رسمی نشان میدهد که سهم کشور ما در این بازار کمتر از یک میلیارد دلار است. این نشان دهنده ضعف ما در این حوزه می باشد و ما نیاز داریم که بیش از پیش به این صنعت بپردازیم.
وی در در ادامه با بیان این مساله که هویت اصلی انقلاب اسلامی، فرهنگی است و منظور از صدور انقلاب، صدور فرهنگ است بر اهمیت این حوزه تاکید نمود.
دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم با ابراز خشنودی از نقش آفرینی وزارت صمت در عرصه صنایع خلاق، اظهار داشت: ما هم اکنون با یک حوزه نوپا روبرو می باشیم و لازم است که این مجموعه مسیر رشد خودرا طی نماید تا به نقطه صنعتی برسد. در آن نقطه است که وزارت صمت می تواند نقش خودرا بازی کند.
او با اشاره به صنعتی نبودن خیلی از شرکتها در عرصه صنایع خلاق، اظهار داشت: وزارت صمت هم الان با این مشکل مواجه می باشد که با مجموعه هایی سر و کار دارد که اقتضائات صنعتی ندارند، اما انتظارات صنعتی دارند. وظیفه ما در ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم این است که بازیگرهای نوپای این حوزه را حمایت و تقویت نماییم و سپس به وزارت صمت معرفی نماییم تا بتوانند مسیر رشد خودرا طی کنند.
حسنلو در آخر اظهار داشت: در این تفاهم نامه اولا علاقمندیم که در عرصه صنایع خلاق از جنبه فناوری، ارزش افزوده ایجاد نماییم و با رویدادهای مختلف از ظرفیت فناورانه شرکت های دانش بنیان برای توسعه صنایع خلاق در وزارت صمت استفاده نمائیم. دوم آن که تلاش نماییم تا با تجمیع ظرفیت ها به ایجاد جریان موثر حوزه صنایع خلاق کمک نماییم، تا هم سبد مصرف مردم تامین گردد و هم برای انتشار پیام انقلاب اسلامی بوسیله فناوری های نرم و صنایع خلاق سکویی باشد.
زارع برزشی هم با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: امضای این تفاهم نامه دو اتفاق اصلی را دنبال می کند؛ نخستین اتفاق، تبدیل محصولات محدود شرکت های دانش بنیان به محصولات عمده است. شرکت های دانش بنیان زیادی وجود دارند که محصولاتشان در بازار نقشی ندارد و تولید حداکثری نمی گردد، قرار بر این است که این محصولات از طرف معاونت علمی به ما معرفی شود و در عرصه صنعتی این محصولات تولید عمده شوند. دومین اتفاقی که ما بدنبال آن هستیم، راه اندازی مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان در کنار صنایع بزرگ است.
مدیر کل دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این نکته که هم اکنون در شناسایی محصولات شرکت های دانش ‍ بنیان ضعف داریم، اظهار داشت: برای مثال هم اکنون تیم ملی فوتبال برای تولید لباس ورزشی نانو با مشکل مواجه می باشد، اساسا شرکت های دانش بنیانی در کشور وجود دارند که فناوری تولید این البسه را دارند، اما چون توسط ما شناسایی نشده اند، کشور مجبور به واردات است.
وی در آخر به بیان این مساله پرداخت که از این به بعد تلاش بر این است که کارگروه های مصداقی اجرا شود و در آن راجع به محصولات صحبت شود، ارتباط بین صنعت و دانش به وجود آید و قرارداد بسته شود.


منبع:

1402/06/08
06:38:19
5.0 / 5
288
تگهای خبر: اقتصاد , بازی , جهان , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog