پرتو بلاگ

افزایش ۲ برابری دانشجویان دانشگاه سبطین

افزایش ۲ برابری دانشجویان دانشگاه سبطین

به گزارش پرتوبلاگ، قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه سبطین (شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا) با اشاره به تدریسی مبتنی بر روش های نوین آموزشی و بطورکامل دانشجو محور در این شعبه بین المللی، اعلام نمود: تعداد دانشجویان این دانشگاه به دو برابر افزایش خواهد یافت.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر محمد شریعتی در حاشیه برگزاری دوره توانمندسازی روش های یاددهی-یادگیری و ارزیابی دانشجو ویژه اساتید دانشگاه سبطین، اظهار داشت: دوره حاضر با هدف پاسخگویی به سؤالات و ابهامات درباب اجرای روش یادگیری مبتنی بر تیم، کلاس وارونه و طراحی سؤالات چندگزینه ای ویژه مدرسان دو ترم گذشته و اساتیدی که اخیراً به این جمع پیوسته اند، طراحی و اجرا شده است.
قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه سبطین درباب ضرورت برگزاری این دوره ها بیان کرد: ما درحال آموزش و تدریس در یک شعبه بین المللی هستیم که مبتنی بر روش های نوین آموزشی و بطورکامل دانشجو محور است. بنایراین اساتید فقط سخنران نیستند و باید با روش های تدریس و شرایط این دانشگاه آشنا باشند.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای این دوره بصورت حضوری و غیرحضوری، اظهار داشت: در دوره غیرحضوری که به مدت چهار روز از ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ برگزار گردید، اساتید بر طبق شبیه سازی همان روش کلاس درس وارونه در دانشگاه سبطین و در اختیار گذاشتن محتوای آموزشی پیش از کلاس درس یا روش TBL، تحت آموزش قرار گرفتند.
دکتر شریعتی اشاره کرد: در دوره حضوری نیز شرکت کنندگان با هدف آموزش بیشتر و رفع ابهام و تمرین بر طبق کارگروهی گرد هم آمدند و انتظار می رود بعد از این دوره قادر باشند از روش های یادگیری فعال (مبتنی بر کلاس درس وارونه، یادگیری مبتنی بر تیم) بصورت صحیح و باکیفیت بالا استفاده و آزمون های چندگزینه ای را با رعایت اصول و بدون خطا طراحی نمایند.
قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه سبطین با ابراز خرسندی از آمادگی نسبی اغلب اساتید باتوجه به گذراندن دوره آموزشی قبلی، اظهار داشت: هدف ما در شعبه بین الملل دانشگاه فقط آموزش دانشجو و انتقال دانش نیست. بلکه آموزش مهارت هایی چون تفکر نقادانه، استدلال بالینی و توانایی کار گروهی نیز مورد توجه قرار دارد و این مهم جز در قالب روش های آموزش فعال و دانشجو محور و آشنایی کامل اساتید با روش های نوین آموزشی و حتی ارزیابی علمی دانشجو با طراحی هدفمند سؤالات آزمون ها در طول دوره تحصیلی، قابل دستیابی نیست.
وی درباب معیارهای انتخاب اساتید برای همکاری با دانشگاه سبطین اظهار داشت: علاقه مندی اساتید برای حضور در کربلا و دانشگاه سبطین، توانمندی تدریس به زبان انگلیسی و استفاده از روش های نوین آموزشی و روش های دانشجو محور مهم ترین معیارهای مورد نظر است. خوشبختانه اعضای هیأت علمی که تا حالا دعوت به همکاری شده اند علاوه بر دارا بودن معیارهای مذکور، از برجسته ترین اساتید رشته و گروههای آموزشی خود هستند.
دکتر شریعتی با اشاره به استقبال بسیار عالی و حضور فعال اساتید در شعبه بین الملل دانشگاه در کربلا، اضافه کرد: اعضای هیأت علمی دانشگاه باتوجه به جنبه معنوی این موقعیت آموزشی و امکان خدمت در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) و نزدیکی به حرم مطهر حضرت علی (ع) و حرمین شریفین در کاظمین و سامرا، استقبال بسیار خوبی برای تدریس داشته اند و حتی با وجود شیوه های نوین آموزشی این همکاری را سبب ارتقای روش های تدریس خود در دانشگاه علوم پزشکی تهران می دانند.
قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه سبطین افزود: اساتید طبق مصوبه هیأت رئیسه با هماهنگی مدیر گروه مربوطه، بدون گرفتن مرخصی و بدون دریافت حق ماموریت روزانه با شعبه بین الملل دانشگاه در کربلا همکاری می کنند.
وی به تحصیل ۲۰۰ دانشجوی پزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی در شعبه بین الملل دانشگاه در کربلا اشاره نمود و اظهار داشت: طی سه ماه آتی با جذب دانشجویان جدید، تعداد دانشجویان این دانشگاه به دو برابر افزایش خواهد یافت.
دکتر شریعتی هدف از راه اندازی شعبه بین الملل دانشگاه در کربلا را آموزش، نشر دانش و الگوسازی برای دانشگاه های عراق و حتی منطقه دانست و اشاره کرد: سرمایه گذاری و ساخت دانشگاه سبطین توسط آستان مقدس امام حسین (ع) انجام شده است و تمامی هزینه های جاری، عمرانی و اموالی همچون هزینه رفت و برگشت و اسکان اساتید در کربلا توسط عتبه پرداخت می شود.

ارزیابی اساتید در کانون توجه است
دکتر مهدی شفیعی ثابت، معاون علمی دانشگاه سبطین در این برنامه درباب نحوه ارزیابی اساتید دانشگاه سبطین گفت: در این مجموعه تمامی معیارهای تدریس باکیفیت برای همه اساتید و به ازای هریک از کلاس های درسی لحاظ می شود
معاون علمی دانشگاه سبطین اضافه کرد: درباب ارزیابی دانشجویان نیز در کنار فعالیت و مشارکت کلاسی، شرکت در امتحانات شروع کلاس درس، حضور در امتحانات پایان ترم با روش طراحی سؤالات چهارگزینه ای استاندارد مورد توجه قرار دارد و نمره نهایی نیز بر طبق تمامی این موارد، تعیین خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر شفیعی ثابت ضمن تقدیر از همکاری و مشارکت اساتید برای تحقق برنامه ها و اهداف علمی آموزشی دانشگاه سبطین، از فراهم بودن فضا و جوی آرام در این دانشگاه برای نمایش ظرفیت ها و توانمندی های علمی اساتید آگاهی داد.




منبع:

1402/06/10
18:30:02
5.0 / 5
258
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه , سرمایه گذاری , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog