پرتو بلاگ
در گفت وگو با پرتوبلاگ اعلام شد؛

آخرین وضعیت تشکیل پارک بین المللی علم و فناوری

آخرین وضعیت تشکیل پارک بین المللی علم و فناوری

به گزارش پرتوبلاگ، مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم آخرین وضعیت تشکیل پارک علم و فناوری بین المللی جمهوری اسلامی ایران را شرح داد.



دکتر علیرضا زراسفندی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به آخرین وضعیت تشکیل پارک بین المللی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که سال جاری در اولویت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم قرار دارد، بحث تعاملات بین المللی پارک ها است.
وی افزود: همان گونه که می دانید پارک ها جدیداً وارد حوزه تعاملات بین المللی شده اند دراین راستا گروهی را تشکیل دادیم به نام «گروه تعاملات بین المللی پارک ها» که ذیل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری فعالیت می کند.
مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم اضافه کرد: در این عرصه نخستین کاری که انجام داده ایم تهیه «نظام نامه تعاملات بین المللی پارک ها» است تا پارک ها بدانند در چه فضایی و چگونه باید حرکت کنند. همینطور طبق بند ۷ و ۱۰ آیین نامه حمایت دانش بنیان، دکتر زلفی گل وزیر علوم تاکید کردند تا «پارک بین المللی جمهوری اسلامی ایران» تشکیل گردد که خوشبختانه با تلاشهای رئیس سازمان پژوهش های علمی صنعتی، پارک سابق این سازمان به پارک بین المللی تبدیل شد.
وی افزود: مقرر است از صفر تا ۱۰۰ حوزه تعاملات بین المللی یعنی از آموزش پارک ها و نیروهای آن تا پایان که بحث صادرات شرکتهای دانش بنیان مطرح است، بعنوان یک بستر مناسب دراین پارک صورت گیرد و در واقع مأموریت گرا کردن یک پارک ویژه است، بنابراین حالا این پارک تشکیل شده است.
زراسفندی عنوان کرد: حالا این پارک آماده است و مجوزهای آن توسط شورای گسترش صادر شده و پذیرش شرکتهای داخلی، خارجی، شرکتهای ایرانی ها غیر مقیم، دو ماه است صورت می گیرد، ساختمان این پارک درسازمان پژوهشها آماده افتتاح است و به دنبال یک زمانی هستیم که این اتفاق رخ دهد.
زراسفندی تصریح کرد: همینطور برای سایر پارک ها میز تعاملات مختلف بوجود آورده ایم تا با کشورهای همسایه تعاملات داشته باشند.
همکاری با کشورهای محور مقاومت
وی افزود: همینطور با کشورهای محور مقاومت هم که تمایل دارند پارک راه اندازی کنند ولی تجربه ای ندارند در حوزه آموزش نیروی انسانی و ایجاد پارک همکاری انجام می دهیم.
وی در پاسخ به رایزنی با وزارت امور خارجه برای تسهیل صادرات دانش بنیان اضافه کرد: ما با اداره کل اقتصادی وزارت امور خارجه در ارتباط هستیم و دکتر حدادی اصل قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل واسطه پارک های ما با وزارت خارجه هستند، امیدواریم وزارت امور خارجه به ما کمک نماید تا ما بازارهای کشورهای مختلف را داشته باشیم و حضورمان آنجا پررنگ تر باشد.
مدیر کل وزارت علوم اظهار داشت: شرکتهای دانش بنیان ما در کشورهای همسایه حضور قابل ملاحظه ای دارند اما نیاز است در حوزه امریکای جنوبی و افریقا هم برنامه های ویژه ای برای صادرات محصولات دانش بنیان داشته باشند که البته این مورد کمک وزارت امور خارجه را می طلبد.


منبع:

1402/07/22
16:07:04
5.0 / 5
291
تگهای خبر: اقتصاد , پژوهش , سازمان , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog