پرتو بلاگ
معاون علمی رییس جمهور خبر داد؛

اجرای 21 پروژه فناورانه فولاد مبارکه توسط دانش بنیان ها

اجرای 21 پروژه فناورانه فولاد مبارکه توسط دانش بنیان ها

به گزارش پرتوبلاگ، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور اظهار داشت: ۲۱ پروژه فناورانه فولاد مبارکه توسط دانش بنیان ها اجرایی می شود که در این خصوص ۴۰۰ میلیارد تومان از محل منابع قانون جهش حمایت خواهد شد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم امضای موافقتنامه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با شرکت فولاد مبارکه و شرکت ملی صنایع مس ایران که امروز با حضور وزیر صمت در خانه فناوری و نوآوری ایران برگزار شد، اظهار نمود: در دوره چهارم معاونت علمی دو رویکرد کاملا مستقلِ جدی داریم؛ نخستین رویکرد، توسعه فناوری با نگاه کاشتن برای آینده است و دومین رویکرد ایجاد ستادهای توسعه اقتصاد دانش بنیان است که هدفش نفوذ فناوری های ۲۰-۳۰ سال قبل در قسمت های صنعت و اقتصادی واقعی کشور مثل صنعت نفت، سلامت، کشاورزی، معدن و … است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ضمن اشاره به این که برای بار چندم از مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون راهبردی جهش تولید دانش بنیان تشکر می کنم، اضافه کرد: این قانون باقی الصالحات این مجلس خواهد بود و امیدوارم تمام کسانی که موظف به اجرای این قانون هستند، به آن پایبند باشند.
دهقانی افزود: امروز ۲۶ پروژه فناورانه از جانب فولاد مبارکه پیشنهاد شده که ۲۱ پروژه از نظر فناورانه بودن مورد تأیید معاونت علمی قرار گرفته است. این پروژه ها قریب به ۸۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارند که حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان از آن از محل منابع قانون جهش تولید دانش بنیان در اعتبار مالیاتی خواهد بود. امیدوارم سال آینده شاهد افتتاح تک تک این پروژه ها باشیم.
وی با اشاره به اینکه همینطور امروز شرکت ملی مس ۵ قرارداد هوشمندسازی به امضا رساند، تصریح کرد: این جریان در واقع جریان توسعه بازار بعنوان مهم ترین رکن نگهدارنده شرکت ها است و وقتی برای شرکت ها بازار ایجاد می شود، آن زمان می توانند به آینده و برنامه آتی خود فکر کنند.


منبع:

1402/09/05
10:47:42
5.0 / 5
239
تگهای خبر: اقتصاد , پروژه , سرمایه گذاری , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog