پرتو بلاگ
استاندار هرمزگان:

ایجاد دانشگاه صنعت نفت در هرمزگان را پیگیری می کنم

ایجاد دانشگاه صنعت نفت در هرمزگان را پیگیری می کنم

به گزارش پرتوبلاگ، هرمزگان  استاندار هرمزگان اظهار داشت: هرمزگان استانی کاملا نفتی است، بدین جهت لازم است ظرفیت آموزش عالی صنعت نفت نیز در استان با عنایت به اهمیتی که تربیت نیروی انسانی متخصص دارد، ایجاد شود.


مهدی دوستی در نشست با محمد چهاردولی رئیس دانشگاه صنعت نفت و مدیران این دانشگاه که در دفتر استاندار هرمزگان برگزار گردید، با اشاره به نفتی بودن استان هرمزگان، اظهار داشت: لازم است ظرفیت آموزش عالی صنعت نفت در استان با عنایت به اهمیتی که تربیت نیروی انسانی متخصص دارد، ایجاد شود.
وی عنوان کرد: آمادگی کامل داریم مقدمات راه اندازی دانشکده تخصصی صنعت نفت را در هرمزگان و بندرعباس ایجاد نماییم و نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشیم.
هرمزگان قطب پالایشی کشور است/ هرمزگان به 2 میلیون ظرفیت پالایشی خواهد رسید
دوستی بیان کرد: استان هرمزگان هم اکنون قطب پالایشی کشور است و با احتساب پروژه هایی که شروع شده است، حدود ۲ میلیون ظرفیت پالایشی در آینده خواهد داشت و هم اکنون ۹۰۵ هزار بشکه ظرفیت پالایشی جدید در دست ایجاد است و شرق هرمزگان به یکی قطب های پالایشی تبدیل خواهد شد.
وی اشاره کرد: عمده پتروشیمی های استان نیز در غرب هرمزگان تعریف شده که یکی از پتروشیمی های این منطقه در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ ضمن این که مقدمات راه اندازی پتروشیمی هایی در میناب، سیریک و جاسک نیز درحال فراهم شدن است.
استاندار هرمزگان مطرح کرد: با طرح مسئله توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حرکت به سمت آموزش های مهارت محور، این مهم در هرمزگان در دستورکار قرار گرفت و چندین هنرستان تخصصی همچون در عرصه نفت در استان تاسیس شد.
دوستی اضافه کرد: هم اکنون هنرستان تخصصی پالایش در بندرعباس درحال فعالیت است و در صورتی دانشگاه نفت انتظارات از استان برای تاسیس دانشکده در بندرعباس را مشخص نماید به سرعت پیگیری و موارد مورد نظر را تامین خواهیم کرد.
دانشگاهی مطرح و فعال در عرصه دریا را به هرمزگان منتقل خواهیم کرد
به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، استاندار هرمزگان اظهار داشت: علاقمند هستیم که بخش دریایی دانشگاه های مطرح کشوری را به هرمزگان منتقل نماییم و پیشنهاد آنرا به وزیر علوم داده ایم که در حال جمع بندی موضوع هستند.
دوستی هم چنین با اشاره به طرح های توسعه صنعت نفت در استان و چشم انداز پیش روی هرمزگان، اظها کرد: راه اندازی بیمارستان صنعت نفت در استان لازم است.
صدور مجوز برای ایجاد دانشگاه صنعت نفت در هرمزگان را در سطح ملی پیگیری خواهم کرد/ دانشکده نفت زنجیره ارزش نفت در استان را تکمیل می کند
محمد چهار دولی، رییس دانشگاه صنعت نفت نیز در این جلسه با اعلان اینکه تاسیس دانشکده نفت نیاز به مجوز شورای عالی گسترش و تصویب هیات امنای دانشگاه دارد، اظهار داشت: مباحث مربوط به مجوز استقرار دانشگاه صنعت نفت در هرمزگان را در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد اما انتظار مساعدت های ویژه از مجموعه مدیریتی استان داریم.
وی اشاره کرد: تاسیس دانشکده نفت می تواند به تکمیل زنجیره و اکوسیستم صنعت نفت در استان کمک نماید و آمادگی داریم با درنظر گرفتن محلی برای تدریس، پذیرش دانشجو در استان را شروع نماییم تا راه اندازی ساختمان اصلی دانشکده شروع شود.



1402/09/11
10:08:33
5.0 / 5
229
تگهای خبر: پروژه , دانشگاه , سیستم , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog