پرتو بلاگ
در گفت وگو با پرتوبلاگ مطرح شد

آخرین وضعیت اصلاح بخشنامه ارتقای اعضای هیات علمی از زبان وزیر علوم

آخرین وضعیت اصلاح بخشنامه ارتقای اعضای هیات علمی از زبان وزیر علوم

به گزارش پرتوبلاگ، وزیر علوم با تأکید بر این که تصویب بخشنامه ارتقای اعضای هیات علمی تا انتهای سال نهایی می شود، اظهار داشت: بعد از تصویب سیاست های کلی بخشنامه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، بخشنامه فعلی در وزارت علوم برمبنای آن بازآرایی خواهد شد.


محمد علی زلفی گل در گفت و گو با ایسنا، به آخرین وضعیت اصلاح بخشنامه ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اشاره نمود و اظهار داشت: جلسات مختلفی دراین زمینه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است تا سیاست های کلی حاکم بر بخشنامه ابتدا باید به تصویب برسد تا بعد از تعیین این سیاست ها بتوانیم خود بخشنامه ارتقاء را تصویب نماییم.
ایشان سپس اشاره کرد: درحال تبادل نظر برای تصویب سیاست های کلی بخشنامه ارتقای اعضای هیات علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم تا در نهایت بتوانیم این سیاست های کلی را در صحن شورا تصویب و به وزارتخانه های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد ابلاغ شود.
وزیر علوم اشاره کرد: البته ما در وزارت علوم بخشنامه ارتقای اعضای هیات علمی را نوشتیم؛ اما باید این بخشنامه برمبنای سیاست های کلی حاکم بر بخشنامه ارتقای شورای عالی انقلاب فرهنگی مجدد بازآرایی شود.
زلفی گل با اعلان اینکه بخشنامه ارتقای اعضای هیات علمی تا پایان امسال نهایی خواهد شد، اظهار داشت: در این بخشنامه شاگردپروری، مرجعیت علمی، مسؤولیت اجتماعی استاد، دانش پژوهی آموزشی، طراحی تولید محصولات آموزشی، استفاده از روش های آموزش مبتنی بر فناوری، نوشتن کتاب، دیپلماسی علمی و ماندگاری اعضای هیأت علمی در رتبه های علمی را مدنظر قرار دادیم.
وزیر علوم با اشاره به این که در خیز جدید علمی باید طرح جدیدی داشته باشیم و رتبه علمی کشور را باید حفظ و تقویت نماییم، اضافه کرد: مقام معظم رهبری درباره ی کاهش رتبه علمی تذکر دادند، باید توجه داشته باشیم که رتبه علمی با مقاله بین المللی ایجاد می شود، بدین سبب مقالات باکیفیت باید حفظ شوند؛ اما مقالات نباید ملاک ارتقاء باشد.
وی تاکید کرد: باید انواع تحقیقات بنیادین، توسعه ای و ملی در بخشنامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی مورد توجه قرار بگیرد و ما بتوانیم یک بخشنامه واحد داشته باشیم، اما برای رشته ها معیارهای سنجشی متفاوت ترسیم نماییم.



1402/09/25
15:08:23
5.0 / 5
258
تگهای خبر: تحقیقات , دانشگاه , فناوری , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog