پرتو بلاگ
در پاسخ به پرتوبلاگ مطرح شد

واکنش وزارت علوم به تحریم اخیر برخی دانشگاه ها از طرف دولت کانادا

واکنش وزارت علوم به تحریم اخیر برخی دانشگاه ها از طرف دولت کانادا

به گزارش پرتوبلاگ، معاون آموزشی وزارت علوم در واکنش به تحریم برخی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور از طرف دولت کانادا اظهار داشت: دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ما کار علمی خودرا انجام می دهند، همچنان که فردی به زندگی عادی خود ادامه می دهد؛ اما شخصی پیدا می شود در این راه سروصدا راه می اندازد، بدین سبب نباید به این سر و صدا توجه کند.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، قاسم عموعابدینی در نشست خبری با خبرنگاران که امروز در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار گردید، در پاسخ به پرسش ایسنا درباب تحریم اخیر برخی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور از طرف دولت کانادا اظهار داشت: ما که داریم کار علمی خودمان را انجام می دهیم و دانشمندان ما افتخارآفرینی می کنند و دانشگاه های ما رتبه های خوبی در سطح جهان کسب کردند.

وی در ادامه اشاره کرد: جمهوری اسلامی ایران در بیشتر فناوری های برتر دنیا رتبه زیر ۲۰ یا ۱۰ را کسب کرده است. همین طور در تولیدات علمی نیز رتبه ۱۵ جهان را داریم.

معاون آموزشی وزارت علوم اشاره کرد: بدین سبب دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور کار علمی خودرا انجام می دهند، همچنان که فردی به زندگی عادی خود ادامه می دهد؛ اما شخصی پیدا می شود در این راه سروصدا راه می اندازد که نباید به این سر و صدا توجه کند.

عمو عابدینی اظهار داشت: ایرانیها همیشه در عرصه های مختلف علمی مشارکت های جهانی می کردند که بهره آنرا خود آن کشورها می برد. همه دنیا از فناوری ها، تکنولوژی ها به خصوص در عرصه دارو، نانو، مهندسی و مقاله ها و... استفاده می نمایند و این خصوصیت تمدن ایرانی است که علم خودرا صادر کند.

به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا؛ بتازگی دولت کانادا سیاست جدیدی درباره ی تامین مالی تحقیقات در حوزه «فناوری های حساس» اعلام نموده که نگرانی هایی در جامعه دانشگاهی در ایران برانگیخته است.

بر اساس این تصمیم، اگر موسسات آموزشی و دانشگاه های کانادایی برای انجام تحقیق روی «فناوری های حساس» با بعضی موسسات چینی، ایرانی و روسی در ارتباط باشند، از وام دولتی محروم خواهند شد.




1402/11/09
09:30:41
5.0 / 5
310
تگهای خبر: پژوهش , تحریم , تحقیقات , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog