پرتو بلاگ

شرایط جذب نخبگان وزارت بهداشت به عنوان اعضای هیات علمی

شرایط جذب نخبگان وزارت بهداشت به عنوان اعضای هیات علمی

به گزارش پرتوبلاگ، مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت اظهار داشت: طبق دستورالعمل شهید شهریاری اگر نخبگی فردی احراز شود، کد استخدامی عضویت در هیات علمی را دریافت می کند و به سه دانشگاه معرفی می شود، یکی از این سه دانشگاه موظف به جذب هستند.



مهدی باقری در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به جذب نخبگان بعنوان عضو هیات علمی در دانشگاه ها اظهار داشت: طبق دستورالعمل شهید شهریاری کسانی که می خواهند از اعضای هیات علمی دانشگاه باشند، باید امتیازات و شاخص هایی داشته باشند. وزارت بهداشت این دستورالعمل را که منطبق بر شرایط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود، با هماهنگی بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری بر مبنای شاخص و ارزش های وزارت بهداشت اصلاح و مورد بازنگری قرار داد. بعضی از آیتم ها حذف و اضافه شدند.

وی اضافه کرد: بر طبق این دستور العمل اگر فردی امتیازات لازم را داشته باشد و نخبگی او احراز شود، یک مجوز بعنوان ردیف استخدامی اعضای هیات علمی دریافت می کند و به سه دانشگاه معرفی می شود. اگر با دپارتمانی به توافق برسد، جذب خواهد شد. البته یکی از این سه دانشگاه یا دپارتمان موظف می باشند این فرد را استخدام کنند؛ در حالیکه در گذشته این گونه نبود، اگر فرد نخبه ای کد استخدامی هم داشت، دانشگاه ها او را جذب نمی کردند. سال جاری حدود ۶۰ نفر طبق این آئین نامه جذب دانشگاه ها شدند.

باقری در رابطه با آمار مهاجرت پزشکان هم اظهار داشت: آمار دقیقی در رابطه با مهاجرت پزشکان ندارم و آمارهایی که داده می شود دقیق نیست. در بعضی از موارد بزرگنمایی شده است. البته حقیقت اینست که درآمد پزشکان در بعضی از کشورهای خارجی بسیار بالا است. با توجه به این که ارزش پول ملی ما کاسته شده است، دریافتی پزشکان در خارج از کشور ۱۰ تا ۱۵ برابر است. برای نمونه کشورهای خلیج فارس که منابع انسانی قویی ندارند، شرایطی بوجود آورده اند که با پرداخت دستمزد بالا پزشکان ایرانی را جذب کنند.

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی در مهاجرت اهمیت دارد؛ اما مسائل انگیزشی و فرهنگی اهمیت بالاتری دارد، عِرق به خاک و خانواده از مهاجرت جلوگیری می کند.





منبع:

1402/11/24
09:21:25
5.0 / 5
299
تگهای خبر: اقتصاد , تحقیقات , دانشگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog