پرتو بلاگ
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی:

نقشه جامع میان رشته ای دانشگاه علامه طباطبائی طراحی می شود

نقشه جامع میان رشته ای دانشگاه علامه طباطبائی طراحی می شود

به گزارش پرتوبلاگ، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در نشست مدیران گروههای آموزشی از طراحی یک نقشه جامع میان رشته ای در این دانشگاه و تهیه شیوه نامه گرنت آموزشی دانشگاه و ارسال آن به وزارت علوم اطلاع داد و اظهار داشت: هدف ما ارتقا کیفیت آموزشی است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، نشست مدیران گروههای آموزشی این دانشگاه با حضور علی آدمی معاون آموزشی، حجت الاسلام صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، عباسعلی وفایی معاون توسعه و مدیریت منابع، داود حسین پور معاون پژوهشی، روسای دانشکده و مدیران گروه با هدف هم اندیشی در مورد موضوعات و مسائل آموزشی دانشگاه در سال اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه برگزار شد.

آدمی در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات مدیران گروههای آموزشی اظهار داشت: هدف ما اینست که آموزش منظم و با نشاطی در دانشگاه داشته باشیم.

وی افزود: ما شعار معاون آموزشی را «تحول و تعالی آموزش» قرار داده ایم و در اینباره، یک برنامه راهبردی با همفکری در شوراهای مختلف دانشگاه عرضه شده است و باید گروههای آموزشی در جهت این برنامه کلان راهبردی، حرکت کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه آموزش یک مبحث ابلاغی نیست، اظهار داشت: قسمت قوانین و مقررات آن ابلاغی است ولی بخش مهم آن کیفیت آموزشی است که در رابطه با آن گروههای آموزشی باید اظهار نظر کنند تا ما بتوانیم یک جمع بندی دقیقی از نظرات داشته باشیم و با عنایت به آن سیاست های آموزشی دانشگاه را طراحی نماییم.

وی با تکیه بر این که مبحث کیفیت آموزش همواره مدنظر ما بوده است، افزود: هدف ما از برگزاری این جلسه هم همین است تا گامی در جهت افزایش کیفیت آموزش برداریم.

آدمی اظهار داشت: یک نکته مهم در بحث صدمه شناسی کیفیت آموزشی، استادان مدعو است. این نکته بسیار مهمی است، ارزیابی که از دانشگاه صورت می گیرد، بخش مهمی از آن با عنایت به استادان مدعو است و یکی از علت های ارزیابی پایین کیفیت آموزشی از همین نکته رقم می خورد. ازاین رو باید بررسی صلاحیت های عمومی و صلاحیت های علمی اعضای حق التدریس با دقت بیشتری صورت گیرد.

وی ضمن اشاره به فعالیتهای مرکز توسعه و ارتقا دانشگاه، اظهار داشت: یکی از فعالیتهایی که ما در این مرکز دنبال می نماییم، خدمات مشاوره ای تخصصی به استادان دانشگاه است. این خدمات در حوزه هایی همچون طرح درس، طرح سوال، ارزیابی تحصیلی و ارزیابی امتحان عرضه می شود. ما خویش را موظف می دانیم تا به استادان خدمات دائمی و تخصصی در حوزه آموزش عرضه نماییم.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه بر مهارت محوری و تقاضامحوری در برنامه‎های آموزشی و ارزیابی مرجعیت و برندبودن رشته های دانشگاه تصریح کرد و اضافه کرد: دفتر مهارت افزایی دانشگاه در زمینه مهارت محوری، نامه ای را به مدیران گروه ارسال کرد که در آن درخواست شده است تا مهارت های تخصصی که مدنظر دارند را اعلام کنند. ما خودمان را موظف می دانیم که آن مهارت های گفته شده را که برای آینده رشته لازم است، در چارچوب کارگاه های تخصصی و کلاس های آموزشی برای دانشجویان عرضه نماییم.

وی در این جلسه از طراحی یک نقشه جامع میان رشته ای در دانشگاه و تهیه شیوه نامه گرنت آموزشی دانشگاه و ارسال آن به وزارت علوم اطلاع داد و اظهار داشت: هدف ما ارتقا کیفیت آموزشی است. همینطور توانمندی استادان یکی از سیاست های ما در راه رسیدن به این هدف است.

گفتنی است، در ادامه این نشست هم مدیران گروههای آموزشی، نظرات و پیشنهادات خویش را در رابطه با مسائل آموزشی بیان و بر اولویت بخشی به حل مسائل آموزشی تاکید نمودند.





منبع:

1402/12/10
09:45:27
5.0 / 5
234
تگهای خبر: پژوهش , خدمات , دانشگاه , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog