پرتو بلاگ

تابحال بیشتر از 42 هزار داوطلب آزمون دكتری انتخاب رشته كرده اند

تابحال بیشتر از 42 هزار داوطلب آزمون دكتری انتخاب رشته كرده اند

به گزارش پرتوبلاگ سخنگوی سازمان سنجش آموزش كشور از انتخاب رشته بیشتر از ۴۲ هزار داوطلب پذیرفته شده در آزمون دكتری اطلاع داد و اظهار داشت: مهلت انتخاب رشته داوطلبان امروز چهارشنبه ۵ شهریور آخر می پذیرد.


فاطمه زرین آمیزی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: انتخاب رشته های تحصیلی آزمون دکتری از روز دوشنبه سوم شهریور ماه از راه سایت سازمان سنجش آموزش کشور شروع شده و این مهلت امروز چهارشنبه پنجم شهریور ماه آخر می پذیرد. داوطلبان در زمان باقی مانده می توانند نسبت به ثبت کدرشته محل های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل) باتوجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده اند، از راه سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.
وی اشاره کرد: به داوطلبان سفارش می شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی و اطلاعیه های در رابطه با آن اقدام نموده، سپس کدرشته محل های مورد علاقه خود را، از بین کدرشته محل های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت ها را به ترتیب علاقه، مرتب نموده و بعد از آن نسبت به ثبت انتخاب های خود اقدام نمایند.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به انتخاب رشته بیشتر از ۴۲ هزار داوطلب در آزمون دکتری اظهار داشت: عدم ثبت نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل تلقی می شود. همینطور در گزینش نهایی، وضعیت علمی داوطلبانی که اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر نکنند و یا نتیجه مراحل مذکور از جانب معاونت مذکور به صورت منفی به سازمان اعلام گردد، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
زرین اضافه کرد: همینطور داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و مشتاق انتخاب رشته های دانشگاه های آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اینترنتی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه نموده و بر مبنای اطلاعیه های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد، اقدام نمایند.
وی اشاره کرد: باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان، بمنظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http: //darkhast.sanjesh.org رجوع و درخواست خویش را به همراه مستندات لازم ثبت کنند. بعد از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از راه پیام کوتاه ارسال می شود. داوطلبان می توانند بعد از دریافت شماره و کد رهگیری از راه پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http: //rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود آگاه شوند.




منبع:

1399/06/07
13:21:40
5.0 / 5
1183
تگهای خبر: الكترونیك , اینترنت , خدمات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog