پرتو بلاگ

مصاحبه علمی پذیرفته شدگان دكتری چگونه خواهد بود؟

مصاحبه علمی پذیرفته شدگان دكتری چگونه خواهد بود؟

به گزارش پرتوبلاگ رئیس سازمان سنجش آموزش كشور ضمن تشریح جزئیات مصاحبه علمی پذیرفته شدگان اولیه آزمون دكتری 99 اظهار داشت: برمبنای آخرین تصمیم گیری انجام شده این مصاحبه به صورت مجازی خواهد بود.


دکتر ابراهیم خدایی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب درباب جزئیات مصاحبه علمی پذیرفته شدگان اولیه دکتری سال ۹۹ اظهار نمود: برمبنای سیستم پذیرش دانشجو در مقطع دکتری، ۵۰ درصد نمره طبق آزمون و ۵۰ درصد نیز برمبنای مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی ارزیابی می شود که البته ۲۰ درصد از ۵۰ درصد بررسی سوابق علمی آموزشی به مصاحبه داوطلبان اختصاص دارند.
وی در ادامه اشاره کرد: در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی دو پیشنهاد درباب داوطلبان دکتری ۹۹ عنوان شد یکی از پیشنهادات که از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان شد؛ این بود که سهم ۲۰ درصدی مصاحبه در پذیرش داوطلبان دکتری را به ۵۰ درصد آزمون کتبی اضافه نماییم. پیشنهاد دوم هم که از طرف وزارت علوم عنوان شد این بود که ۲۰ درصد مصاحبه را به سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلب اختصاص دهیم. اما چون نحوه ارزیابی فوق یک قانون بود و شورای سنجش و پذیرش نمی توانست فراتر از قانون عمل کند در نتیجه پیشنهادی به صورت مکتوب به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کرد که در نهایت این پیشنهادها مورد تایید ستاد ملی مقابله با کرونا قرار نگرفت.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور همین طور اشاره کرد: بدین سبب پیشنهادات فوق تا زمانی که از طرف ستاد مقابله با کرونا مصوب نشده باشد اجرایی نمی گردد و سهم مصاحبه های دکتری در پذیرش داوطلب، به همان میزان سابق خواهد بود.
دکتر خدایی با اعلان اینکه انجام مصاحبه پذیرفته شدگان دکتری به صورت مجازی مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و ستاد ملی مقابله با کرونا است، اظهار داشت: در ابن خصوص ابلاغیه ای نیز از طرف معاونت آموزشی وزارت علوم درباره انجام مصاحبه به شکل مجازی به دانشگاه ها ابلاغ گردیده است و ما مشکلی دراین زمینه نداریم و دانشگاه های ما نیز آمادگی برگزاری مصاحبه مجازی را دارند.




منبع:

1399/06/23
21:35:35
5.0 / 5
943
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog