پرتو بلاگ
سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

دانشجویان به دنبال پژوهش های اصیل و ریشه دار باشند

دانشجویان به دنبال پژوهش های اصیل و ریشه دار باشند

به گزارش پرتوبلاگ سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: منظور از پژوهش اصیل صرف مطالعه پژوهشی نیست بلكه باید از سوال پژوهشی گرفته شود برای اینكه بررسی متون فرضیات خاص نیاز دارد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر فرید نجفی در بیست و یکمین کنگره مجازی سالیانه ملی و هفتمین کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور که به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد، اظهار نمود: افتخار می کنم اولین سخنرانی رسمی خودرا برای دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی بابل دارم برای اینکه پایه‎های علم بر دوش دانشجویان بوده که آینده ساز کشور هستند.
سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از تمامی دانشجویان خواست که از ایام حضور و مشارکت در کارهای مراکز تحقیقات دانشجویی حداکثر بهره برداری را داشته باشند.
وی ضمن اشاره به نقش محوری دانشجو در حوزه آموزش و پژوهش، اضافه کرد: افتخار می کنم روزی عضو همین کمیته تحقیقات دانشجویی بودم و در کنار اساتید از دوران طلائی دانشجویی استفاده بهینه داشتم.
دکتر نجفی با اعلان اینکه گرچه بیماری ناشی از ویروس کرونا انجام خیلی از کارها را آنلاین کرده، اما خیلی از محدودیت ها را برداشته است، اشاره کرد: باید از این فرصت که محدودیت زمانی و جغرافیایی برداشته شده، استفاده بهینه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان در حیطه پژوهش به دنبال کارهای اصیل و ریشه دار باشند، اشاره کرد: منظور از پژوهش اصیل صرف مطالعه پژوهشی نیست بلکه باید از سوال پژوهشی گرفته شود برای اینکه بررسی متون فرضیات خاص نیاز دارد.
دکتر نجفی با اشاره به اینکه برای کار پژوهشی وقت بگذارید و بهترین زمان را برای کار پژوهشی انتخاب کنید، اظهار داشت: اساتیدی که تربیت دانشجویان را بعهده دارند، بدانند دانشجویان و نیروهای جوان بهترین دستیاران برای آنها محسوب می شوند و می توانند بهترین استفاده را از این ظرفیت داشته باشند.
سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خطاب به اساتید، اشاره کرد: اساتید به دانشجویان با دید امانت نگاه کنند برای اینکه این نیروهای جوان امانتی از طرف پدر و مادر و کشور در نزد ما هستند که باید از این ظرفیت استفاده بهینه کنند.
وی به دانشجویان سفارش کرد: محور کارهای دانشجویی بر پایه سوالات اصیل، شفاف و مشخص پژوهشی باشد. از فرصت کار تیمی و فعالیت در جوار اساتید دانشگاه برای یادگیری فعال استفاده کنند. برای امور پژوهشی وقت بگذارند، چونکه وقت گذاشتن برای امور پژوهشی در دوره دانشجویی بسیار مفید خواهد بود.
بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر نجفی همین طور به اعضای هیات علمی نیز سفارش کرد که از فرصت فعالیت پژوهشی در کنار دانشجویان جوان و فعال، حداکثر استفاده را داشته باشند و به آنها بعنوان امانت بنگرند.




منبع:

1399/09/06
16:21:09
5.0 / 5
594
تگهای خبر: آنلاین , پزشكی , پژوهش , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog