پرتو بلاگ
غلامی:

وزارت علوم نیازمند حمایت مادی و معنوی مجلس است

وزارت علوم نیازمند حمایت مادی و معنوی مجلس است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه مطالبات از وزارت علوم برای ارتقاء کیفیت آموزش و همین طور ارتقاء وضعیت کارکنان آن با دست خالی و نبود امکانات ممکن نیست، اظهار نمود: نیازمند حمایت مادی و معنوی مجلس شورای اسلامی هستیم.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، منصور غلامی در جلسه علنی بامداد امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان پاسخ به سوال رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد درباره علت عدم افزایش ۵۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان وزرات علوم و کارکنان دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: برابری حقوق کارکنان وزارت علوم و کارکنان خدمات کشور انجام گرفته است. در بخش افزایش مربوطه افزایش ها را انجام دادیم.
وی افزود: وزارت بهداشت افزایش بیشتری داشت و این همسایگی و هم گروهی موجب شد همکاران ما متقاضی افزایش دیگری باشند که این مساله نیازمند افزایش اعتبارات بود. البته ما در بخش اول پرداخت افزایش مربوطه را انجام دادیم و حقوق ها برابر قانون خدمات کشوری شد، مشکل در مرحله اول منابع بود و بعد که با علوم پزشکی مقایسه شد باید از ظرفیت هیات امنا استفاده گردد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ما خدمت اقای نوبخت نامه نوشتیم و خواستیم موافقت کنند همسان سازی وزارت علوم با دانشگاه های علوم پزشکی صورت گیرد. در اغلب شهرها دانشگاه های ما کنار هم قرار دارند پس این مساله به آرامش فکری همکاران ما کمک می نماید.
غلامی افزود: ما برای افزایش مرحله دوم نیاز به منابع جدید داشتیم، افزایش بعدی از نظر ما ضروری بنظر می رسد پس مکاتباتی با سازمان برنامه انجام دادیم تا این که در تاریخ پنجم آبان ماه درخواست کردم سازمان برنامه و بودجه عنایتی داشته باشد و در 11 آبان ماه به آقای جهانگیری نامه نوشتم که مساعدت کنند کارگروهی بین دو وزارتخانه موضوع همسان سازی را بررسی نمایند. در مورد هیات علمی هم این اختلاف را داریم.
وی تصریح کرد: در 10 آذر ماه همین طور به هیات های امنا ابلاغ کردم که بخشنامه افزایش مرحله دوم را بنویسند که پس از تامین منابع بدون فوت وقت این کار را انجام دهیم. همین طور سه جلسه با رئیس سازمان برنامه و بودجه و همکاران ایشان داشتیم و برای تامین منابع درخواست کمک کردیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ما همین طور تقاضا کردیم تخصیص تا 110 درصدی برای دانشگاه ها صورت گیرد که قسمتی از این افزایش برای سال 1399 اجرائی شود. دراین زمینه همفکری شد و دانشگاه ها در حال بررسی منابع هستند که هر مبلغی قابل اختصاص و افزایش مرحله دوم بود برای این که نزدیک به پرداخت دانشگاه های علوم پزشکی شویم این کار صورت گیرد.
غلامی اشاره کرد: ما علاقمند هستیم شأن و جایگاه همکارانمان بالا باشد اثرات وجودی و خدماتی اینهاست که موجب می شود آموزش عالی امسال رتبه 15 را داشته باشد. ما در نانو رتبه چهار جهان را داریم و در تولید منابع علمی هم در سطوح بالا قرار داریم. کشور ما صاحب توانمندی های علمی است و برای این که به اینجا برسیم اساتید از دل و جان مایه گذاشتند. آنچه امروز در شرکت های دانش بنیان انجام می شود توسط همین اساتید و دانش آموختگان صورت گرفته است. حمایت هایی هم که انجام شده مورد تقدیر است ولی برای این که این حرکت قوی فروکش نکند نیازمند استمرار این حمایت هستیم و امیدواریم حرف هایی گفته نشود که موجب دلسردی و دلخوری همکاران، اساتید و پژوهشگران شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد: جا دارد در پیش بینی ها برای سال آینده و درخواست اعتبارات مراکز علمی و پژوهشی نهایت سخاوت به خرج داده شود. نمایندگان مشتاق حمایت هستند و ما هم با دست خالی و نبود امکانات پشتیبانی نمی توانیم کاری از پیش ببریم پس نیازمند حمایت مادی و معنوی به خصوص از طرف مجلس شورای اسلامی هستیم.



1399/10/23
23:29:19
0.0 / 5
494
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog