پرتو بلاگ

ارائه خدمات تبدیل ایده های دانشگاهی به محصولات فناورانه از طرف دانش بنیان ها

ارائه خدمات تبدیل ایده های دانشگاهی به محصولات فناورانه از طرف دانش بنیان ها

پژوهشگران یکی از شرکت های دانش بنیان فعال در رشته های مکاترونیک و برنامه نویسی، خدماتی را در زمینه تبدیل دانش فنی تولیدشده در دانشگاه ها به فناوری به پژوهشگران دانشگاهی ارائه می دهند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، حجت علمداری، رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بیان مکانیک الکترونیک و مکاترونیک و برنامه نویسی را از زمینه های فعالیت این شرکت عنوان نمود و اظهار داشت: مشتریان این مجموعه دانش بنیان اساتید دانشگاه و فعالان فناوری هستند که می خواهند یک محصول جدید را تولید یا بومی سازی کنند که ساخت آن و دستیابی به قطعات آن در بازار با چالش های زیادی مواجه می باشد.
علمداری با اعلان اینکه این شرکت با تمرکز بر این محصول، آنرا در قالب یک نمونه آزمایشی تولید می کند، افزود: یکی از محصولات فناورانه تولید شده در این شرکت، دستگاه شبیه ساز رسوب در لوله های نفتی است که در حقیقت پایان نامه مقطع دکتری یکی از دانشجویان در دانشگاه شیراز بود. این دستگاه همان گونه که از نام آن معلوم است، پروسه رسوب در لوله های نفتی را شبیه سازی می کند.
وی با اشاره به دیگر کارهای صورت گرفته در این مجموعه، اضافه کرد: زمانی که یک فعال فناور ایده ای دارد تا دستگاهی جدید تولید نماید یا یک محصول خاص را در داخل کشور، بومی سازی کند. این فعال فناور یا استاد دانشگاه در همکاری و مشارکت با این شرکت، می تواند ایده خودرا به یک محصول واقعی تبدیل کند. بخش دیگری از توان این شرکت بر روی شناسایی نیازهای فناورانه صنایع مختلف و برطرف نمودن آنها و یا بهینه سازی فرایندهای تولید متمرکز است.
رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان یکی دیگر از محصولات فناورانه این شرکت را طر احی و ساخت دستگاه رشد بلور چاکرالسکی دانست و اظهار نمود: این دستگاه با تولید بلور تحت خلاء، تک کریستاله ای را تولید می کند که در محصولات مختلفی مانند پنل های خورشیدی، لنزهای دید در شب و یا جواهرات، کاربرد دارند.
برمبنای اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، وی همین طور بیان کرد: این شرکت به صورت کلی تلاش دارد تا در همکاری با مراکز پژوهشی، دانشگاهی و فعالان فناور و هسته های علمی در دانشگاه ها، امکانات و ظرفیت های تخصصی و دانش بنیان خودرا در اختیار آنها قرار دهد تا پروسه تبدیل ایده به محصول، به خصوص در حوزه مکاترونیک تسریع شود.



1399/11/19
21:53:31
0.0 / 5
483
تگهای خبر: الكترونیك , پژوهش , خدمات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog