پرتو بلاگ

استرالیا، دانشجویان خارجی را به این كشور بازمی گرداند

استرالیا، دانشجویان خارجی را به این كشور بازمی گرداند

به گزارش پرتوبلاگ در شرایط در شرایط فعلی که عده زیادی از دانشجویان خارجی به علت پاندمی ˮکووید-۱۹ˮ در کشورهای خود باقی مانده اند، استرالیا به فکر بازگشت این گروه از دانشجویان به دانشگاه های کشورش است.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از یودبلیونیوز، بر اساس این برنامه که توسط دانشگاه "ویکتوریا" پیشنهاد شده، حدود هزار دانشجوی خارجی هر دو تا سه هفته یک مرتبه به ملبورن می آیند و در یک هتل مخصوص قرنطینه می شوند.
این اقدام استرالیایی ها، گامی برای احیای آموزش عالی بین المللی است که به دنبال شیوع پاندمی کووید-۱۹ با خسارت سنگینی روبرو شده است.
این در شرایطی است که دانشگاه ها با بزرگترین بحران چند دهه اخیر رو به رو شده اند و خیلی از دانشجویان بین المللی به علت محدودیت های سفر و بسته بودن مرزها، قادر به ورود کشور محل تحصیل خود نشده اند.
هفته گذشته بود که دولت استرالیا نسبت به بازگشت ۱۰ هزار دانشجوی خارجی به این کشور امسال ابراز علاقه و امیدواری کرد.
در این میان، نکته قابل توجه این است که دانشگاه های این کشور اعلام نموده اند در پرداخت هزینه پروازها، آزمایشات پزشکی، حمل و نقل و قرنطینه به دانشجویان کمک می کنند.
بعد از آنکه دانشجویان از قرنطینه خارج شدند و سلامتی آنها تایید شد، می توانند در موسسات آموزش عالی این کشور حضور پیدا کنند.




منبع:

1400/01/24
14:12:57
5.0 / 5
731
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog