پرتو بلاگ
در گزارش پرتوبلاگ عنوان شد؛

مأموریت یازدهم كشتی اقیانوس پیما انجام می شود

مأموریت یازدهم كشتی اقیانوس پیما انجام می شود

به گزارش پرتوبلاگ رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با اشاره به اینکه مأموریت یازدهم کشتی اقیانوس پیما بزودی انجام می شود، اظهار داشت: داده های این مأموریت در اختیار سازمان محیط زیست قرار خواهد گرفت.



دکتر بهروز ابطحی در مورد مأموریت پیش روی کشتی اقیانوس پیما یا کاوشگر خلیج فارس به خبرنگار مهر اظهار نمود: هم اکنون کاوشگر دریای خلیج فارس فعال بوده و مقرر است در چارچوب یک پروژه بزرگ که با همکاری سازمان محیط زیست داریم به مأموریت جدیدی اعزام شود.
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با اشاره به اینکه در این پروژه موارد مختلفی مورد بررسی علمی قرار می گیرد، افزود: این پروژه در خصوص پایش جامع مناطق ساحلی، دریایی و سواحل مکران بوده که به صورت قرارداد بین پژوهشگاه، سازمان محیط زیست و صندوق ملی محیط زیست منعقد شده است.
ابطحی با اشاره به اینکه هم اکنون پیش مطالعه برای این پروژه انجام گرفته است، افزود: همینطور نمونه برداری و داده برداری که در آماده سازی اولیه در بهمن و اسفند اجرا شده حالا هم در حال پردازش است.
به گفته رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، در این مرحله منتظر شرایط دمای مناسب دریا هستیم که طبق برنامه، تحقیقات را آغاز کنیم؛ در واقع مطالعات دریا بر مبنای دمای آب صورت می گیرد و هر زمان این دما مناسب شد مطالعات دریا و نمونه برداری آب و رسوب مطالعات زیستی و شیمیایی و فیزیکی و زمین شناسی دریایی را انجام خواهیم داد.
وی تصریح کرد: این پروژه بیشتر از یک ماه به طول می انجامد.
ابطحی با اشاره به اینکه این مأموریت یازدهم کاوشگر خلیج فارس است، اظهار داشت: نتایج این داده ها به صورت انتشارات علمی منتشر می شوند و با عنایت به این که این تفاهم نامه ای بین ما و سازمان محیط زیست است نتیجه کامل تحقیقات در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت.


منبع:

1400/02/24
13:11:12
5.0 / 5
520
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , تحقیقات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog