پرتو بلاگ
با شناسایی سیارات دوردست؛

دریافت علایم رادیویی ناشناخته از سیارات ناشناس

دریافت علایم رادیویی ناشناخته از سیارات ناشناس

به گزارش پرتوبلاگ ستاره شناسان از دریافت علایم رادیویی عجیب و ناشناخته از سیارات دوردست که بشر از آنها اطلاعات خاصی ندارد، اطلاع داده اند.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از نیواطلس، مدلهای این علایم رادیویی نشان داده است که بعضی از آنها امکان دارد به دلیل تداخل میدان های مغناطیسی برخی سیارات و ستاره هایی که آنها به دورشان می چرخند، شکل گرفته باشد و با بررسی آنها امکان کشف و شناسایی سیارات ناشناخته و دوردست فراهم می آید.
تا به حال بیشتر از ۴۵۰۰ سیاره در خارج از منظومه شمسی شناسایی شده اند که به دور ستاره های مختلفی می گردند. برای کشف این سیاره ها از روش های مختلفی استفاده می شود، اما ستاره شناسان هلندی و استرالیایی برای اولین بار از امواج رادیویی و یک تلسکوپ آرایه ای فرکانس پایین (LOFAR) برای شناسایی آنها بهره برده اند.
استفاده از علایم رادیویی برای شناسایی سیارات جدید، مدل سازی دقیق تر از نحوه حرکت آنها را هم ممکن می کند و حتی از این طریق میتوان مدارهای حرکتی ستاره هایی که این سیارات به دور آنها حرکت می کنند را هم تشخیص داد.
از سوی دیگر، ستارگان حامل مقادیر عظیمی از مواد و ذرات آبستن هستند که تعامل آنها با میدان مغناطیسی سیارات باعث تولید شفق قطبی و امواج رادیویی می شود. انتظار می رود استفاده از این روش در آینده تعداد سیارات شناسایی شده دوردست را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهد.


منبع:

1400/07/26
09:32:45
5.0 / 5
759
تگهای خبر: اطلاعات , امواج , تلسكوپ , سیاره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog