پرتو بلاگ

اعلام شرایط شرکت در آزمون دکتری

اعلام شرایط شرکت در آزمون دکتری

پرتوبلاگ: متقاضیان آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال 1401 برای ثبت نام در این آزمون باید دو میلیون و هشتاد و پنج هزار ریال بابت ثبت نام و 12000 هزار ریال هم بعنوان هزینه پیامک پرداخت کنند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، متقاضیان ثبت نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ برای پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی می توانند با در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، می توانند در آزمون مذکور ثبت نام و شرکت نمایند.
ثبت نام برای آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ از فردا دوشنبه مورخ اول آذر ماه شروع می شود و در روز دوشنبه مورخ هشتم این ماه ادامه دارد.
لازم به تاکید است که ثبت نام منحصراً بصورت اینترنتی و بوسیله درگاه اطلاع رسانی این سازمان به آدرس www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.
هر متقاضی بر طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون می تواند در یک کدرشته امتحانی ثبت نام و در آزمون مربوط شرکت نماید.
متقاضیان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت نام در آزمون به شرح ذیل، اقدام نمایند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

مراحلی که متقاضی باید برای ثبت نام اقدام کند
۱-مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس فوق برای تهیه کارت اعتباری ثبت نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام (دفترچه شماره ۱).
۲- تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی برمبنای توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.
۳-آماده نمودن اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام.
۴- خرید کارت اعتباری ثبت نام به مبلغ دو میلیون هشتاد و پنج هزار ریال از سامانه خرید کارت اعتباری در درگاه اطلاع رسانی این سازمان.
۵- پرداخت هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقاضیان به مبلغ ۱۲ هزار ریال.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی
به متقاضیان سفارش می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس بر طبق فرم پیش نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را بر طبق بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. همین طور لازم است در درج اطلاعات ثبت نام دقت کنند.
بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت گرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

زمان توزیع کارت اینترنتی
براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ در روز جمعه مورخ ۶ اسفند انجام خواهد شد. متقاضیان لازم است از روز سوم تا روز پنجم اسفند ماه با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.
محل آزمون متقاضیان برمبنای استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند ۴۰ تقاضانامه تعیین می شود. پس مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.
سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد؛ متقاضیان بعد از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند. در انتخاب کدرشته امتحانی و همین طور شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت کنند؛ بعد از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی در این خصوص، به درخواست های متقاضیان در خصوص اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.
باتوجه به مشکلات ایجاد شده در آزمون های قبلی، درباب اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این مساله اکثراً برای متقاضیانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است، تاکید می شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری بجای عکس شما ارسال نشود. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از جانب متقاضی، فرد بعنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
هرگونه تغییری بوسیله نشریه پیک سنجش (هفته نامه خبری و اطلاع رسانی سازمان سنجش )، درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم بوسیله رسانه های گروهی اعلام خواهد شد.

نحوه ارسال درخواست با سازمان سنجش آموزش کشور
بر اساس تاکید ای سازمان باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان بمنظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها بصورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می توانند به سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس https: //request.sanjesh.org مراجعه و درخواست خودرا ثبت نمایند. به مواردی که بوسیله دیگری واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.
ضمنا متقاضیان درصورت لزوم می توانند پرسش یا سئوالات خودرا با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در بین بگذارند.





منبع:

1400/09/03
14:11:44
5.0 / 5
583
تگهای خبر: اطلاعات , الكترونیك , اینترنت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog