پرتو بلاگ
معاون آموزشی دانشگاه تهران:

شیوه كلاس ها منوط به تصمیم ستاد ملی كرونا است

شیوه كلاس ها منوط به تصمیم ستاد ملی كرونا است

به گزارش پرتوبلاگ معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان این كه شیوه برگزاری كلاس های نیمسال دوم منوط به تصمیمات ستاد ملی كرونا وابسته است، اظهار داشت: برپایه نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری ترم تحصیلی آینده از نیمه شهریور ماه شروع می شود اما نودانشجویان كارشناسی كه با تأخیر پذیرش می شوند زمان آغاز كلاس های آنها عقب می افتد.


دکتر سید حسین حسینی در گفتگو با ایسنا، درباره ارزشیابی آخر این ترم دانشجویان دانشگاه تهران اظهار نمود: ارزشیابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت الکترونیکی و دانشجویان کارشناسی به صورت حضوری و الکترونیکی است.
وی افزود: دانشجویان کارشناسی ساکن تهران جهت شرکت در امتحان در دانشکده حاضر می شوند اما دانشجویان ساکن شهرستان جهت شرکت در آزمون آخر ترم باید در دانشگاه های پیام نور شهرستان خود جهت پاسخ دادن به پرسش های سامانه ای حاضر شوند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران مهم ترین دغدغه برای برگزاری حضوری آزمون های آخر ترم را تراکم دانشجویان در محل اسکان(خوابگاه) و محل برگزاری آزمون برشمرد و اضافه کرد: دانشگاه تهران 15 هزار دانشجو دارد که از خوابگاه برای اسکان خود استفاده می نمایند حال آن که بنا بر تصمیات ستاد ملی مبارزه با کرونا باید مسافرت از دیگر مناطق با ملاحظاتی صورت گیرد.
دکتر حسینی شیوه مناسب ارزیابی دانشجو را ارزیابی مستمر و در طول ترم دانست و اظهار داشت: در این ترم(ایام کرونایی) برخی اساتید از ارزشیابی در طول ترم هم استفاده کردند که بدین ترتیب ارزشیابی آخر ترم وزن کمتری خواهد داشت اما برخی دیگر از اساتید ارزشیابی دانشجو را به آزمون آخر ترم محدود کردند.
وی با اشاره به انتشار کرونا در ایران و جهان اظهار داشت: با شیوع این بیماری دانشگاه ها و مراکز آموزشی دو راه بیشتر نداشتند یا تعطیلی آموزش و یا برگزاری آموزش به صورت مجازی که به نظر می آید استمرار فعالیت آموزشی به صورت مجازی تصمیم درستی بود.
معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به وجود محدودیت ها و مشکلاتی در آموزش آنلاین تصریح کرد: بعضی از این مشکلات مربوط به استاد و برخی مربوط به دانشجوست که آموزش مجازی به دلیل خیلی از محدودیت ها نتوانست در مواردی نیازهای آموزشی دانشجو را پاسخ دهد اما در مجموع با عنایت به شرایط پیش آمده عملکرد دانشگاه ها خوب ارزیابی می شود.
دکتر حسینی با بیان این که با وجود همه مشکلات اساتید کوشیدند آموزش با کیفیت را عرضه کنند، اضافه کرد: چه بسا وقتی که اساتید در آموزش آنلاین برای آموزش گذاشتند بیشتر از آموزش حضوری بوده است.
وی با بیان این که وزارت علوم درباره زمان آغاز ترم پاییزه نظرات و دیدگاه های دانشگاه های سطح یک کشور و استان تهران را جویا شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس ترم پاییز از نیمه دوم شهریور ماه شروع می شود اما درباره ادامه ترم تحصیلی به صورت مجازی و یا حضوری تصمیم نهایی با ستاد ملی مبازره با کروناست.



1399/03/18
13:56:00
5.0 / 5
1688
تگهای خبر: آنلاین , الكترونیك , تحقیقات , جهان
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog