معاون آموزشی وزارت علوم :
نتوانستیم پذیرای نو دانشجویان باشیم
معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه نتوانستیم پذیرای نو دانشجویان باشیم، اظهار داشت: انتظار می رود با تک تک این دانشجویان نو ورود تماس تلفنی یا تصویری برقرار کرده و از مشکلات و مسائل آنها آگاه شوند.
به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا؛ دکتر علی خاکی صدیق در نشست مجازی روسای دانشگاه ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد سیاست گذاری های کلان آموزش عالی در دوران پساکرونا اظهار داشت: دراین زمینه چندین طرح اجرا شده است که به صورت مشاوره ای از نتایج انها استفاده میکنیم همین طور نظام نامه یادگیری الکترونیکی در دست تهیه است که اگر روسای محترم به۶ پرسش اساسی جواب بدهند ما را در تکمیل و تصحیح نظام نامه کمک می نماید در سیاست گذاری کلان در دوران پساکرونا موثر است.
وی پرسش های مطرح شده در زمینه سیاست گذاری های کلان را شامل میزان کاربست یادگیری الکترونیکی در آموزش حضوری در دوران پسا کرونا، نقش زیر نظام های آموزش عالی در نظام آموزش الکترونیکی، ورود مقاطع تحصیلی کاردانی تا دکتری تخصصی وارد آموزش الکترونیکی، الویت رشته ها و گروه های تحصیلی در اموزش الکترونیکی، وضعیت دانشجویان بین المللی و معیارهای ورود به عرصه آموزش الکترونیکی، بیان کرد و اظهار داشت: دانشگاه ها با پاسخ گویی به این پرسش ها می توانند ما را در امر سیاست گذاری های کلان این دوران یاری دهند.
دکتر خاکی صدیق با اشاره به اینکه در این ترم نسبت به ترم گذشته وضعیت آموزش الکترونیکی باتوجه به شرایط و تجربه افراد از موفقیت بیشتری برخوردار بود اظهار داشت: هم اکنون در زمینه آموزش الکترونیکی مشکل خاصی وجود ندارد و مشکلات بیشتر در زمینه ایجاد زیرساخت ها و مسائل مربوط به اینترنت است و البته در این ایام با بحث امتحانات اختتام ترم روبرو می باشیم که از همه روسای دانشگاه ها و مدیران گروه ها خواهشمندم درباب امتحانات مراقبت های ویژه ای را مبذول کنند.
ایشان سپس اضافه کرد: یکی از اشکالات دانشجویان مقطع دکتری موضوع آزمون زبان است که این دسته از دانشجویان بر طبق مقررات لازم است پیش از آزمون جامع آزمون زبان را پشت سر بگذارند پس از روسای دانشگاه ها ی مجری انتظار داریم نسبت به برگزاری گوناگون آزمون های زبان اقدام کنند؛ حتی این آزمون به شکل الکترونیکی هم اجرا شود و نتایج آن توسط دانشگاه ها مورد پذیرش قرار گیرد تا مشکل این دسته از دانشجویان نیز حل شود.
معاون آموزشی وزارت علوم درباب دانشجویان نو ورود اظهار داشت: متاسفانه با تمام تلاش هایی که صورت گرفت نتوانستیم پذیرای این دانشجویان در فضای دانشگاه حتی به مدت کوتاهی باشیم پس انتظار می رود با تک تک این دانشجویان نو ورود تماس تلفنی یا تصویری برقرار کرده و از مشکلات و مسائل آنها آگاه شوند.
دکتر خاکی صدیق در مورد بحث ارزیابی و سنجش دانشگاه ها در حوزه آموزش الکترونیک اظهار داشت: در این خصوص فرم های نظرسنجی برای دانشگاه ها ارسال شده که البته بیشتر دانشگاه ها این فرم ها را تکمیل و ارسال کردند و اگر دانشگاه هایی هستند که هنوز مبادرت به تکمیل و ارسال نکرده اند امیدواریم هر چه زودتر دراین زمینه اقدام نمایند. البته انجمن الکترونیک ایران هم دراین زمینه ارزیابی دقیقی انجام خواهد داد که نتایج آن ملاک پذیرش در زمینه دانشجوی الکترونیکی خواهد شد.
معاون آموزشی وزارت علوم اشاره کرد: بحث رتبه بندی دانشگاه ها از یک سال و اندی پیش شروع شده و در همکاری مشترکی که معاونت آموزشی با معاونت پژوهشی انجام داده است معیارهایی در ۵ حوزه کاربردی مشخص شده و برای اجرا به ISC فرستاده شده است، البته این رتبه بندی با رتبه بندی سالانه ISC کمی متفاوت می باشد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم؛ دکتر خاکی صدیق در آخر اظهار داشت: جهت ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه های کوچک تر که از قدمت کمتری برخوردار می باشند دو طرح تعاون و توانمندسازی و طرح استاد وابسته را به تصویب رساندیم و در زمینه بازبینی طرح برنامه ۱۰۰۰ برنامه درسی که ۵ سال است از بازبینی آنها گذاشته است به مساعدت و کمک روسای دانشگاه ها نیاز داریم.
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب