پرتو بلاگ
رئیس كارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشكی ایران خبر داد؛

آغاز فاز دوم تست انسانی واكسن رازی ۹ روز پس از مرحله اول

آغاز فاز دوم تست انسانی واكسن رازی ۹ روز پس از مرحله اول

رئیس مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: بعد از طی اولین مرحله تست انسانی واکسن کرونای موسسه رازی با فاصله ۹ روز فاز دوم شروع می شود.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از مهر، مسعود سلیمانی ظهر دوشنبه در کنفرانس خبری با محوریت رونمایی از نخستین واکسن تزریقی _ استنشاقی پروتئین نوترکیب کووید _۱۹ به نام رازی کووپارس در مؤسسه تحقیقات و سرم سازی رازی صورت گرفت، اظهار نمود: طرح نامه هایی که برای کار آزمایی بالینی نوشته می شود یک قانون بین المللی است.
وی با اشاره به اینکه در کل دنیا در سازمان بهداشت جهانی ۱۸ مرکز کارآزمایی بالینی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در کشور ما مرکز ثبت کارآزمایی ایران است که تمام اطلاعات و کارآزمایی های بالینی در طرح نامه ای قابل مشاهده می باشد.
رئیس مرکز کار آزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در وب گاه این مرکز در بخش فارسی جزئیات واکسن کوو پارس کووید _۱۹ هم قابل مشاهده می باشد.
وی درباره آغاز مراحل تزریق این واکسن بیان نمود: در فاز یک ۱۳ نفر داوطلب در رده های سنی ۱۸ تا ۵۵ سالم بعنوان پیش قراول وارد مطالعه شده است.
سلیمانی اظهار داشت: از این تعداد یک نفر بخشی از مواد مؤثره و مابقی افراد واکسن را در دوزهای مختلف دریافت می کنند.
وی تصریح کرد: بعد از طی اولین مرحله با فاصله ۹ روز فاز دوم شروع می شود که در آن ۱۲۰ نفر داوطلب مورد تست قرار می گیرند.
رئیس مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه در فاز اول و دوم باید تمام افراد سالم باشند و هیچ گونه بیماری زمینه ای نداشته باشند، اظهار نمود: این افراد هم در چهار گروه ۱۸ تا ۵۵ سال سالم طبقه بندی می شوند که از این تعداد هم ۳۰ نفر بخشی از مواد مؤثره و مابقی واکسن را در دوزهای مختلف دریافت خواهند کرد.
تزریق دوم واکسن به فاصله ۳ هفته
وی افزود: تزریق دوم به این افراد به فاصله سه هفته پس از تزریق اول انجام می شود و ۲ هفته بعد از تزریق دوم ارزیابی ها بر روی این افراد انجام که این ارزیابی ها به ما عوارض احتمالی و نتایج را نشان خواهد داد.
سلیمانی بیان نمود: در انتها سی و پنج روز پس از تجزیه و تحلیل نتایج و بعد از تاییدیه کمیته نظارت بر ایمنی و داده در خصوص ایمن بودن این واکسن و مجوز سازمان غذا و دارو فاز دوم مطالعه شروع خواهد شد.
وی تصریح کرد: در فاز دوم ۵۰۰ نفر داوطلب در چارچوب دو گروه ۲۵۰ نفری تشکیل می شوند، تمام ارزیابی ها انجام می شود و زمانی که به نتیجه گیری از ۵۰ درصد از داوطلبان رسیدیم و در صورتیکه نتایج آنالیز رضایت بخش بود و خطر حدی که ربطی به واکسن داشته باشد اتفاق نیفتاد، وارد فاز سوم خواهیم شد.
رئیس مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: با انجام مراحل فازهای اول و دوم و همینطور فاز فی ما بینی سوم به جایی می رسیم که واکسیناسیون عمومی را بر پایه نتایج شروع می شود.
وی با اشاره به اینکه در فاز سوم واکسن بر روی افراد مختلف و حتی افراد مسن تزریق می شود، متذکر شد: در حوزه سلامت باید نشان داد یک فرآورده تاثیر خویش را دارد و خطری برای افراد ایجاد نمی نماید.

1399/11/21
21:04:44
0.0 / 5
441
تگهای خبر: اطلاعات , پزشكی , تحقیقات , جهان
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog