پرتو بلاگ

زمان انتخاب واحد دانشجویان علوم پزشكی مشخص شد

زمان انتخاب واحد دانشجویان علوم پزشكی مشخص شد

پرتوبلاگ: برپایه مصوبه جدید معاون آموزشی وزارت بهداشت، انتخاب واحد دانشجویان علوم پزشكی كشور برای نیم سال دوم از ۱۰ شهریورماه شروع می شود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر علی اکبر حق دوست با ابلاغ بخشنامه ای زمان آغاز و شروع کلاس های ترم آینده دانشگاه علوم پزشکی را ابلاغ نمود.
در این بخشنامه آمده است: برپایه مصوبات بیست وپنجمین جلسه ستاد ملی بیماری کرونا سال تحصیلی جدید دانشگاه ها، آموزش و پرورش و حوزه های علمیه از ۱۵ شهریورماه در سرتاسر کشور شروع می شود و رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی در مورد خوابگاه ها، غذاخوری ها، فضاهای ورزشی و تجمعات در دانشگاه ضروریست.
وزارت خانه های علوم و بهداشت موظف می باشند بگونه ای برنامه ریزی کنند که از آغاز سال جدید نقل و انتقال بین شهری و اقامت دانشجویان در شهرهای خارج از محل سکونت خود به حداقل کاهش پیدا کند. طبق این تصمیم وزارتخانه های علوم و بهداشت موظف می باشند تا از آغاز سال تحصیلی جدید با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به تقویت و بهره گیری بهینه از زیرساخت ها، امکانات شبکه ای، سخت افزارها و نرم افزارهای لازم برای آموزش و پژوهش از راه دور و به اشتراک گذاشتن متون، دروس و محتوای پژوهشی و آموزشی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در یک بستر مشترک اقدام نمایند.
بر این اساس دانشگاه ها باید از الان برنامه ریزی لازم جهت شروع سال تحصیلی از تاریخ تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا (۱۵ شهریورماه) سالجاری به عمل آورده و از تاریخ ۱۰ تا ۱۳ شهریورماه انتخاب واحد دانشجویان صورت بگیرد. همینطور تمام دانشگاه های علوم پزشکی می توانند بعد از آغاز ترم تحصیلی، زمان کافی را جهت انجام حذف و اضافه لحاظ و در این خصوص اقدام نمایند.
برپایه تصمیم ستاد در مورد به حداقل رساندن نقل و انتقال بین شهری و فراهم آمدن انتقال دانشجویان در شهرهای محل سکونت خود لازم است دانشگاه ها علاوه بر توسعه زیرساخت های آموزش الکترونیک و استفاده از سایر روش های آموزشی غیرحضوری در جهت تسهیل مهمانی دانشجویان متقاضی تحصیل در شهر محل سکونت خود حداقل مساعدت لازم را از دانشگاه های مبدا و مقصد را به عمل آورند و در این ارتباط مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت هم اقدامات و هماهنگی لازم را انجام خواهد داد.




1399/04/07
14:31:28
5.0 / 5
1588
تگهای خبر: اطلاعات , الكترونیك , پزشكی , پژوهش
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog