پرتو بلاگ

امروز آخرین فرصت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

امروز آخرین فرصت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

به گزارش پرتوبلاگ مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی سال ۱۴۰۰ امروز شنبه ۲۳ مرداد آخر می یابد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی سال ۱۴۰۰ روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر گردید.
دفترچه انتخاب رشته این آزمون هم بر روی سایت مرکز سنجش اموزش کشور قرار گرفته است. انتخاب رشته، ارسال مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی که از روز دوشنبه ۱۸ مرداد شروع شده بود، آخر وقت امروز شنبه ۲۳ مرداد آخر می یابد.
بر اساس نتایج مرحله اول آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نمره داوطلبان در هر رشته و با عنایت به سهمیه داوطلبان اعلام شده و به تعداد دو برابر ظرفیت، جهت آزمون مرحله دوم دعوت شده اند.
در مرحله اول آزمون (کتبی) کسب حدنصاب ۵۰ درصد میانگین کل نمرات شرکت کنندگان در آزمون کتبی هر رشته و کسب حداقل ۳۰ درصد از نمره تراز شده کتبی آزمون الزامی است.
همچنین در مرحله دوم آزمون (مصاحبه) کسب حداقل ۵۰ درصد میانگین نمره تراز شده مرحله دوم ۵ درصد اول هر رشته با رعایت سایر شرایط و مقررات الزامی است.
در صورتی که رشته انتخابی داوطلب با مدرک تحصیلی مقطع قبلی وی مطابقت نداشته باشد، عواقب بعدی آن بر عهده شخص داوطلب است و انتخاب رشته باید بر مبنای مدارک مورد پذیرش (طبق دفترچه راهنمای آزمون) انجام پذیرد.
زمان بندی و نحوه برگزاری مصاحبه توسط دبیرخانه های مربوط (علوم پایه، داروسازی و دندانپزشکی) تعیین می شود که از راه سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.
بر اساس نمره داوطلبان در هر رشته و با عنایت به سهمیه داوطلبان، به تعداد دو برابر ظرفیت، جهت آزمون مرحله دوم دعوت شده اند. در مرحله اول آزمون (کتبی) کسب حدنصاب ۵۰ درصد میانگین کل نمرات شرکت کنندگان در آزمون کتبی هر رشته و کسب حداقل ۳۰ درصد از نمره کتبی آزمون الزامی است.
همچنین در مرحله دوم آزمون (مصاحبه) کسب حداقل ۵۰ درصد میانگین نمره تراز شده مرحله دوم ۵ درصد اول هر رشته با رعایت سایر شرایط و مقررات الزامی است. داوطلبانی می توانند در مصاحبه دکتری پژوهشی شرکت کنند که دارای حداقل ۲ مقاله اصیل پژوهشی (Original Article) چاپ و نمایه شده در نمایه های بین المللی بعنوان نویسنده اول یا مسئول باشند.
مقالات باید چاپ شده باشد و مستندات در ارتباط با ارسال و در دست بررسی بودن مقاله مورد قبول نیست. ( Acceptance غیرقابل قبول است.)
مقالات مجلات خارجی نمایه شده در (Emerging Source Citation Indexing (ESC)) قابل قبول نیست.
در هر دانشگاه علوم پزشکی برای هر رشته فقط یک مصاحبه انجام میشود و پذیرش در ارتباط با انتخاب رشته در مراکز تحقیقات آن دانشگاه، با همان مصاحبه صورت می گیرد.
مقالات بارگذاری شده، توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت متبوع بررسی شده و در صورت تأیید، داوطلب به مصاحبه دعوت خواهد شد. صرف مجاز به انتخاب رشته یا محل شدن در این مرحله به معنای حضور در بخش مصاحبه نیست و منوط به تأیید مقالات است.
هر داوطلب بر مبنای اولویت نمره کتبی، حداکثر به سه مرکز تحقیقات در دانشگاه های علوم پزشکی که دارای ظرفیت باشد معرفی خواهد شد.
داوطلبان باید جهت بهره مندی از حداکثر امکان معرفی به مصاحبه، کلیه اولویت های قابل انتخاب در همه دانشگاه های علوم پزشکی را که در رشته داوطلب پذیرش دارند مشاهده نموده و بر مبنای علاقه و سایر پارامترها انتخاب نمایند.

داوطلبی که فقط برخی از مراکز تحقیقات را انتخاب نماید و ظرفیت آن مراکز تحقیقات تکمیل باشد برای مصاحبه معرفی نشده و از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد.
داوطلبان بعد از معرفی به دانشگاه می توانند در مصاحبه واحدی که برپایه رشته داوطلب برگزار می گردد شرکت نمایند. آزمون مرحله دوم (مصاحبه) به صورت ساختارمند (در سه بخش سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و بخش عملی و طرح واره) برگزار می شود.
در رشته های علوم پایه، بهداشت و تخصصی و داروسازی که به صورت مجموعه است، داوطلبان در صورت داشتن کلیه شرایط مربوط همچون مطابقت مدرک تحصیلی مقطع قبل با مدارک مورد پذیرش در رشته های هر مجموعه می توانند در مصاحبه رشته های آن مجموعه شرکت نمایند. ازاین رو داوطلبان واجد شرایط باید نسبت به انتخاب رشته و محل های مورد نظر به ترتیب اولویت و علاقه اقدام نمایند.
دانشگاههای علوم پزشکی کشور تعهدی در برابر اسکان و تأمین خوابگاه ندارند و بر مبنای امکانات موجود، خوابگاه در اختیار دانشجو قرار می دهند. داوطلبان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی دانشگاه یا مرکز مورد نظر رجوع کنند. دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و همینطور مرکز سنجش آموزش پزشکی د ر مورد عرضه یا عدم عرضه خوابگاه هیچ گونه مسئولیتی نخواهند داشت.
تحصیل در دوره های شهریه پرداز مستلزم پرداخت شهریه است که مبلغ آن توسط دانشگاه اعلام خواهد شد، داوطلبان جهت کسب اطلاعات در مورد مبلغ شهریه باید به دانشگاه مربوطه رجوع کنند.
در رشته محل هایی که دانشجو به صورت مشترک بین دو دانشگاه پذیرش میشود، فرد پذیرفته شده دانشجوی دانشگاه مبداءخواهد بود و دانشجو باید آمادگی داشته باشد تا تمام یا قسمتی از دوره آموزشی یا پژوهشی خویش را بر مبنای تفاهم نامه میان دانشگاه ها، در هر محل که دانشگاه ها تعیین می کنند، بگذراند.
به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی سال ۱۴۰۰ در پنج نوبت بامداد و عصر روز شنبه ۵ تیر، بامداد و عصر روز یکشنبه ۶ تیر و بامداد دوشنبه ۷ تیر ماه ۱۴۰۰ در ۳۲ دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.



1400/05/23
21:50:38
5.0 / 5
546
تگهای خبر: اطلاعات , اینترنت , پزشكی , پژوهش
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog