پرتو بلاگ
وزیر علوم در پاسخ مطرح كرد؛

بهره مندی از پتانسیل جامعه دانشگاهی برای تحقق شعار سال

بهره مندی از پتانسیل جامعه دانشگاهی برای تحقق شعار سال

به گزارش پرتوبلاگ، وزیر علوم اظهار داشت: در جهت تحقق شعار سال، بنا داریم بسترهای سخت افزاری،  نرم افزاری و مغزافزاری را برای توسعه شرکتهای دانش پایه ایجاد نماییم و گسترش دهیم.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از مهر، محمدعلی زلفی گل در ویژه برنامه استقبال از دانشجویان دانشگاه تهران همزمان با نخستین روز از ازسرگیری آموزش حضوری، درباره برنامه های وزارت علوم برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ به خبرنگار مهر اظهار داشت: از بدو حضور ما در وزارت علوم، یکی از برنامه هایی که داشتیم تاسیس معاونت فناوری و نوآوری بود که خوشبختانه با گذشت ۳ ماه از عمر دولت آقای رئیسی، این معاونت را تاسیس کردیم و زایش و رویش شرکتهای دانش بنیان علت اصلی تاسیس این معاونت بود.
از تمامی پتانسیل ها برای تحقق شعار سال بهره می بریم
وزیر علوم افزود: در سال جدید با عنایت به فرمان مقام معظم رهبری در مورد تولید دانش بنیانِ اشتغال آفرین، ما عزممان را جزم کرده ایم که برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم و از تمامی پتانسیل های وزارت علوم که بخش عمده آن خود دانشگاه ها هستند، مراکز رشد، پارک های علم و فناری و پهنه های علم و فناوری استفاده نماییم و بسترهای سخت افزاری، نرم افزاری و مغزافزاری را برای توسعه شرکتهای دانش پایه ایجاد نماییم و گسترش دهیم.
زلفی گل ضمن تاکید بر این که ما با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری کاملاً هماهنگ هستیم، اظهار داشت: ما یک تیم هستیم و برای یک هدف کار می کنیم؛ در نتیجه تعامل و تکامل هم افزا مد نظرمان است و خدایی نکرده سراغ تقابل نخواهیم رفت. با این نگاه یک هم افزایی و وحدت ایجاد خواهیم کرد که ان شاءالله فرمان رهبری عملیاتی شود.
وی ضمن اشاره به این که عمده ترین مشکل فعلی کشور ما اشتغال است، اظهار داشت: اگر جوانان ما شغل داشته باشند، بموقع ازدواج می کنند و امید و نشاط به جامعه و خانواده ها برمی گردد. یکی از طریق های موثر برای ایجاد اشتغال مخصوصاً برای جوانان تحصیل کرده، شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای دانش پایه است که بنابراین ما عزممان را جزم کرده ایم که از پتانسیل عظیم جامعه دانشگاهی در این راستا استفاده نماییم.


منبع:

1401/01/15
10:21:48
5.0 / 5
490
تگهای خبر: دانشگاه , فناوری , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog