پرتو بلاگ
با حضور وزیر بهداشت؛

رونمایی از 60 فراورده دارویی جدید مرکز رشد علوم پزشکی تهران

رونمایی از 60 فراورده دارویی جدید مرکز رشد علوم پزشکی تهران

پرتوبلاگ: 60 فراورده دارویی جدید تولید شده توسط مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی تهران رونمایی گردید.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از مهر، مراسم رونمایی از ۶۰ محصول جدید مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز ۴ دی با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت اجرا شد. در این مراسم همزمان با ارتباط مجازی با بیمارستان شریعتی، بخش آنژیوگرافی مغز بیمارستان شریعتی راه اندازی شد. در ادامه این برنامه بهره برداری از دستگاه دوم آنژیوگرافی مرکز قلب بیمارستان بهارلو در ارتباط مجازی شروع شد.
دکتر سیدحمید خویی، رئیس مرکز رشد فرآورده های دارویی در مراسم رونمایی از ۶۰ محصل جدید مرکز رشد فرآورده های دارویی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: بیشتر این داروها اکنون در بازار موجود بوده و به بیماران عرضه می شوند.
وی اضافه کرد: مرکز رشد فرآورده های دارویی از شروع تأسیس در ۲۰ سال پیش تا حالا ۱۲۰ فرآورده مهم دارویی بصورت انحصاری ساخته است.
وی افزود: نخستین داروهای با فناوری بالا در کشور توسط این مرکز تولید شده که همچون آنها داروی فاکتور ۸ و فرآورده های خونی است.
رئیس مرکز رشد فرآورده های دارویی با اشاره به اینکه این مرکز ۱۱ دارو را بصورت انحصاری در کشور تولید می کند، اظهار داشت: ۶۷۱ میلیون دلار از محصولات این مرکز سال قبل صادر گردیده است.


منبع:

1401/10/05
11:27:44
5.0 / 5
482
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه , فناوری , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog