پرتو بلاگ
رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران مطرح كرد

راه اندازی دانشگاه سبطین بزرگترین اقدام آموزشی کشور است

راه اندازی دانشگاه سبطین بزرگترین اقدام آموزشی کشور است

به گزارش پرتوبلاگ، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلان اینکه دانشگاه «سبطین» را در شهر کربلا راه اندازی کرده ایم، اظهار داشت: راه اندازی شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهر کربلا بزرگترین اقدام آموزشی کشور بشمار می رود.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، حسین قناعتی در «دهمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی ترویج اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی» که امروز، یکشنبه یکم بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید، اظهار داشت: هنگامی که کمونیسم و کاپیتالیسم در جهان درحال گسترش بود، انقلاب اسلامی شکل گرفت. از سرآغاز انقلاب اسلامی تا به امروز، باوجود تمام فشارهای نظام سلطه توانسته ایم به موفقیت های بزرگی نائل شویم.

وی افزود: بااینکه موفقیت های بسیاری حاصل شده است؛ اما با آن چه در آیات و روایات و فرهنگ شیعه از ما انتظار دارند، فاصله داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلان اینکه مسئولیت پذیری اجتماعی از روزهای نخست انقلاب شکل گرفته است، اضافه کرد: ما در عرصه مسئوایت پذیری از رسول خدا (ص) الگو گرفته ایم. اسلام را به عنوان الگو قرار داده ایم، در دوران جنگ تحمیلی هیچ تفاوتی میان فرماندهان و سایر نیروها وجود نداشت.

وی با اعلان اینکه «امنیت» و «سلامت» دو نعمت بزرگ هستند، افزود: سلامت به مفهوم حال خوب داشتن است؛ حال خوب داشتن در شرایطی محقق می شود که از نظر معنوی، اجتماعی، روانی و جسمی سالم باشیم.

قناعتی درباره ی دیدگاه سازمان بهداشت جهانی درباب سلامت اظهار داشت: این سازمان بر موضوع سلامت معنوی تاکید دارد. بااینکه کشورهای پیشرفته در بالاترین سطح علم قرار دارند؛ اما بالاترین میزان مصرف مواد مخدر را دارند و دلیل این مساله بی توجهی به معنویت است. سلامت معنوی به مقام والای انسانی توجه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بر طبق اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، ۸۰ درصد سلامت خارج از متصدی امور سلامت یک کشور یعنی وزارت بهداشت است. عوامل مختلف مانند تغذیه خوب، سبک زندگی سالم، عوامل محیطی، زندگی خوب و عوامل دیگر در سلامت نقش دارند که تعدادی از این موارد در حوزه حکمرانی قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: حکمرانی خوب با مشارکت تمام آحاد جامعه می تواند سبب اجرای مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی شود. ما با مسئولیت پذیری اجتماعی می توانیم از اجرای درست سیاست ها اطمینان داشته باشیم.

قناعتی اظهار داشت: مسئولیت پذیری اجتماعی در کانون توجه رهبری قرار گرفته است. مسئولیت پذیری اجتماعی نه فقط در کانون توجه رهبری قرار دارد؛ بلکه در سند تحول دولت مردمی نیز به آن توجه شده است و از مردم به عنوان میان دار یاد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: توجه دانشگاه علوم پزشکی تهران به حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی در دو دولت دوازدهم و سیزدهم متفاوت می باشد. تعداد دبیرخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران در دولت دوازدهم یک مورد بود که این تعداد در دولت سیزدهم به ۹ مورد رسیده است.

وی اظهار داشت: مشارکت مردمی می تواند سبب کاهش هزینه ها شود؛ به نحوی که ما با مشارکت ۱۰ نفر توانسته ایم تعدادی از مشکلات مردم منطقه ۱۱ تهران را برطرف نماییم. بررسی ها بیان کننده این است حدود ۴ هزار نفر میزان فوت شدگان ناشی از کرونا در منطقه ۱۱ است. به سبب این که برگزاری مراسم سوگواری در دوران کرونا ممنوع بود خانواده های فوت شدگان کرونائی با مشکلات مواجه گشتند. مشکلات روحی و روانی این افراد را شناسایی کرده ایم و برای رفع آن گام برداشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره ی میزان مشارکت خیرین در برنامه های این مرکز آموزشی اظهار داشت: خیرین به دانشگاه علوم پزشکی تهران مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان کمک کرده اند. ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران، شنبه های نیکوکاری را با الگو قرار دادن حضرت علی(ع) اجرا می نماییم.

وی اظهار داشت: ما باید در فرهنگ خود همچون روزهای نخست انقلاب خودرا همیشه بدهکار بدانیم، اگر نگاهی بدهکار بودم در جامعه گسترش یابد خیلی از مشکلات برطرف می شود.

قناعتی با اعلان اینکه دانشگاه «سبطین» را در شهر کربلا راه اندازی کرده ایم، اظهار داشت: راه اندازی شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهر کربلا بزرگترین اقدام آموزشی کشور بشمار می رود. ما در نظر داریم الگوی آموزشی و پژوهشی نظام آموزش پزشکی کشور را در عراق اجرا نماییم.








منبع:

1402/11/02
13:58:35
5.0 / 5
292
تگهای خبر: اطلاعات , پزشكی , پژوهش , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog