پرتو بلاگ
حجت الاسلام رستمی در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان های امام راحل:

این انقلاب امانت است و باید از آن امانتداری کنیم

این انقلاب امانت است و باید از آن امانتداری کنیم

به گزارش پرتوبلاگ، رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران امانت است و باید از آن امانتداری نماییم، اظهار داشت: دانشگاهیان با وجود محدودیت های مختلف شامل محدودیت منابع، تحریم ها، فشارها و آپارتایدهای علمی توانستند در راه آرمان های انقلاب حرکت کنند و در نظام های علمی و همین طور حل مسائل جامعه حرفی برای گفتن داشته باشند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، رستمی در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان های امام راحل (ره) که ظهر امروز برگزار گردید، با تأکید بر این که امیدواریم این گردهمایی و تجدید میثاق یادآور عهد بزرگ امام (ره) با امت باشد، اظهار داشت: شهید مطهری بعد از ملاقات با امام که در زمان حضورشان در پاریس صورت گرفت در جمع دوستان خود اینطور فرمودند که من در زیارت امام چهار ایمان دیدم، نخستین ایمان او به خداوند خود بود که این ایمان ایمانی حقیقی و رسوخ ناپذیر بود و سبب شده بود که امام تنها در راه خدا حرکت نماید و از هیچ قدرتی غیر از قدرت الهی هراسی نداشته باشد.
ایشان سپس اشاره کرد: ایمان امام خمینی (ره) به خداوند از شروع نهضت آن بزرگوار قابل مشاهده بود و تا به امروز نیز این ایمان توانسته انقلاب را زنده نگهدارد.
رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اشاره کرد: هدف و نگاه امام (ره) این بود که باید برای حضور امامی که همه بدی ها را ریشه کن می کند و خوبی ها را به ارمغان می آورد، ما موظف به فراهم کردن زمینه ظهور امام زمان(عج) هستیم. به همین جهت انقلاب اسلامی امانتی است که باید بتوانیم به خوبی امانتداری نماییم و در راه رسیدن به آرمان و اهداف آن گام برداریم.
رستمی افزود: برای حرکت در راه انقلاب و آرمان های امام باید مجاهدانه، خستگی ناپذیر و بدون ترس برای معامله با خداوند قدم برداریم؛ همچنانکه امام (ره) مبارزه با مستکبران را انتخاب نمود و در این راه هیچ هراسی به دل خود راه نداد. در حقیقت مبارزه امام با استکبار هم در شرایطی که به تنهایی راه انقلاب را شروع کرد و هم در اوج محبوبیت و در زمان رهبری ادامه پیدا کرد و ذره ای از مبارزه با ظالم دست برنداشت و سازش ناپذیری با جریان های ناسالم از خاصیت های امام بود.
رییس نهاد نمایندگی رهبری با اعلان اینکه امام (ره) مردم را باور داشت و باورپذیری مردم از با اهمیت ترین خاصیت های ایشان بود، اظهار داشت: امام اطمینان داشت که مردم حرکت در راه خدا و هزینه دادن در راه خدا را پذیرفته است و فرمودند هر جا اختلافی بین مسئولان است از حب نفس نشات می گیرد و علاج آن نیز ریاضت می باشد. البته همیشه می فرمود مردم معاصر بسیار وفادارتر از مردم زمان پیامبر هستند و این باورپذیری و همراه بودن مردم هم در استقبال هم در بدرقه و هم در همراهی و ادامه راه امام و رهبری قابل مشاهده می باشد.
رستمی اشاره کرد: ما گواهی می دهیم راهی که با پیروزی انقلاب آغاز شد را ادامه بدهیم و بر سر پیمان خود با امام هستیم و اگر کوتاهی هم در وجود مسئولان باشد تلاش می نماییم آنرا برطرف نماییم.
او در آخر اشاره کرد: دانشگاهیان ما به برکت انقلاب و با وجود محدودیت های منابع، تحریم ها و انواع فشارها و آپارتاید علمی توانستند در نظام های علمی حرفی برای گفتن داشته باشند و برای حل مسائل کشور تلاش کنند. بااینکه مسیری بسیار طولانی داریم؛ اما در این راه مجاهدانه حرکت خواهیم کرد.




منبع:

1402/11/16
13:33:53
5.0 / 5
310
تگهای خبر: تحریم , دانشگاه , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog