پرتو بلاگ
در پی انعقاد یك موافقتنامه؛

دسترسی دانش بنیان ها به ابزارهای تأمین مالی تسهیل می شود

دسترسی دانش بنیان ها به ابزارهای تأمین مالی تسهیل می شود

به گزارش پرتوبلاگ، در جهت تقویت توان تولیدی و صادراتی شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان موافقتنامه ای بین معاونت علمی و صندوق توسعه ملی به امضا رسید.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در جهت تقویت توان تولیدی و صادراتی شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و فناور از راه ابزارهای تأمین مالی صادراتی و وارداتی این توافق نامه به امضای روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی غضنفری، رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی و افشین خانی، مدیرعامل یک بانک رسید.
موضوع این توافق نامه تقویت توان تولیدی و صادراتی شرکتهای دانش بنیان از راه تسهیل دسترسی آنها به ابزارهای تأمین مالی و اعتباری صادراتی کوتاه مدت از راه همکاری میان معاونت علمی، صندوق و بانک است. معاونت علمی در این توافق نامه متعهد شد، شرکتهای دانش بنیان و فناور دارای توان صادرات را بعد از بررسی تخصصی و اطمینان از توان جذب تسهیلات ارزی و بازپرداخت ارزی اقساط آن در سررسید به بانک عامل معرفی نماید.
بسترسازی برای عرضه خدمات آموزشی و مشاوره تخصصی به شرکتهای دارای پتانسیل صادرات جهت تقویت توان صادراتی آنها و تسهیل صدور ضمانت نامه اعتباری و تعهد پرداخت برای شرکتهای دانش بنیان از دیگر تعهدات معاونت علمی است.
در مقابل صندوق توسعه ملی هم تخصیص ۱۰۰ میلیون دلار امریکا در چارچوب قرارداد اعطای عاملیت پرداخت تسهیلات ارزی به بانک جهت تأمین مالی شرکتهای دانش بنیان مبحث این توافق نامه با درخواست بانک، تخصیص پنجاه میلیون دلار امریکا سپرده ارزی نزد بانک به منظور تأمین مالی شرکتهای دانش بنیان و فناور در چارچوب اعتبار خریدار و به درخواست بانک؛ تعیین نرخ سود تسهیلات ریالی اعطایی به طرح های دانش بنیان از محل قراردادهای سپرده گذاری ریالی مطابق نرخ سود مناطق مشمول اعمال نرخ ترجیهی و تدوین سند مشترک به منظور تعیین ظرفیت های مالی، اعتباری و اجرایی شرکتهای معرفی شده و تدوین اولویتهای تخصیص را متعهد شد.
بررسی اهلیت و صلاحیت (فنی) و اعتبارسنجی شرکتهای دانش بنیان معرفی شده از طرف معاونت علمی و اعلام شرایط استفاده از تسهیلات بر مبنای سازوکار اجرایی به شرکت متقاضی بعد از تصویب در ارکان اعتباری، همکاری لازم جهت توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان برای ورود به فرآیندهای حمایت نهادهای مالی و بانکها در حد امکانات و بودجه خود، آموزش و مشاوره تخصصی به شرکتهای دانش بنیان و فناور(با هدف شناخت ابزارهای تأمین مالی صادراتی، نحوه تنظیم طرح های توجیهی تأمین مالی، آشنایی با ابزارهای نوین تأمین مالی صادراتی و... ) از تعهدات بانک توسعه صادرات ایران بود.

1402/11/18
08:15:09
5.0 / 5
257
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog