پرتو بلاگ

بیانیه دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی

بیانیه دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی

به گزارش پرتوبلاگ دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی اطلاعیه ای صادر کرد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، متن بیانیه به شرح ذیل است: "شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۸۵۱ مورخ ۲۳ آذر ۱۴۰۰ به ریاست آیت الله دکتر رئیسی و به اتفاق آرا ماده واحده «افزایش ظرفیت سرانه پزشک در مقطع عمومی و تخصص» را مصوب نمود. این مصوبه گام مهمی در جهت عدالت گستری در حوزه سلامت مردم شریف ایران است و امید می رود با مدیریت و اجرای دقیق و مناسب این مصوبه توسط دستگاههای ذیربط، نتایج مورد انتظار مصوبه محقق شود.

با توجه به رویکرد کارشناسانه و دقیق اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی برای اجرایی سازی مصوبه و باوجود تصویب کلیات طرح؛ مقرر شد که در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور یک مرتبه دیگر با دریافت نظرات کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد دقیق افزایش پذیرش پزشکی در مقاطع عمومی و تخصصی را مصوب نموده و گزارش آنرا به جلسه بعدی شورایعالی انقلاب فرهنگی عرضه کند.

با این حال روز گذشته خبری توسط سازمان نظام پزشکی با عنوان «طرح افزایش ظرفیت رشته های پزشکی در شورایعالی انقلاب فرهنگی رای نیاورد» در وبسایت رسمی آن سازمان منتشرشده است که نادرست است و تکذیب می شود. ضمن این که دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی حق پیگیری مبحث و تعقیب قانونی را برای خود محفوظ می داند".




منبع:

1400/09/26
23:33:33
5.0 / 5
672
تگهای خبر: پزشكی , درمان , سازمان , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog