پرتو بلاگ
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی اعلام كرد

نحوه برگزاری امتحانات اختتام ترم دانشجویان علامه در مقاطع مختلف

نحوه برگزاری امتحانات اختتام ترم دانشجویان علامه در مقاطع مختلف

به گزارش پرتوبلاگ معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با اعلان اینکه فقط امتحانات دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال 1399و1400 با رعایت پروتکلهای بهداشتی بصورت حضوری برگزار می شود، اظهار داشت: چنانچه شرایط تغییر کند و در صورت بهبود اوضاع همه گیری کرونا، واکسیناسیون عمومی و ایجاد ایمنی قطعی در جامعه، باتوجه به شیوه حضوری بودن آموزش در این دانشگاه، تلاش می نماییم کلاس ها و امتحانات در نیم سال های آتی بصورت حضوری اجرا شود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر علی آدمی ضمن بیان این مطلب نحوه برگزاری امتحانات اختتام نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه علامه طباطبایی را اعلام نمود و اظهار داشت: باتوجه به شرایط موجود، بررسی همه جوانب و تاکید بر حفظ سلامتی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، برگزاری امتحانات اختتام نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱–۱۴۰۰ برای دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹و۱۴۰۰ با رعایت پروتکلهای بهداشتی بصورت "حضوری" و امتحانات سایر دانشجویان بصورت "مجازی" برگزار می گردد.
وی عنوان کرد: برمبنای دستورالعمل از سرگیری تدریجی آموزش حضوری دانشگاه در نیم سال اول سال تحصیلی جاری، فقط کلاس ها و امتحانات دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بصورت حضوری اجرا شد. همین طور هماهنگی های لازم جهت اسکان دانشجویان غیربومی این مقطع در خوابگاه ها با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی انجام شده است.
دکتر آدمی با اشاره به بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوی که تصمیم گیری درباب برگزاری حضوری امتحانات را باتوجه به شرایط واکسیناسیون دانشجویان و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، بر عهده دانشگاه ها گذاشته است، اعلام نمود: برمبنای تصمیمات دانشگاه علامه طباطبایی و تدوین دستورالعمل از سرگیری تدریجی آموزش حضوری که به وزارت عتف نیز اطلاع داده شده، فقط امتحانات دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹و۱۴۰۰ با رعایت پروتکلهای بهداشتی بصورت حضوری برگزار می گردد.
وی افزود: باتوجه به وصول بخشنامه های تسهیل گر شرایط کرونائی از طرف وزارت عتف، در صورت ابتلای دانشجو یا اعضای درجه یک خانواده اش به کرونا (با ارائه مدارک و مستندات)، یا قطعی اینترنت و در دسترس نبودن اینترنت در بعضی مناطق کشور، درخواست حذف درس دانشجویان در کمیته غیبت ها یا کمیسیون موارد خاص دانشگاه با رویکرد حداکثری مساعدت بررسی و تصمیم گیری می شود.
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی درباب همکاری این دانشگاه با دانشجویانی که پس از شرایط کرونائی همچنان تمایل به ادامه آموزش مجازی دارند، اظهار داشت: چنانچه شرایط تغییر کند و در صورت بهبود اوضاع همه گیری کرونا، واکسیناسیون عمومی و ایجاد ایمنی قطعی در جامعه، باتوجه به شیوه حضوری بودن آموزش در این دانشگاه، تلاش می نماییم کلاس ها و امتحانات در نیمسال های آینده بصورت حضوری اجرا شود. با این وجود در وضعیت خاص، دانشگاه مساعدت هایی را برای آن دسته از دانشجویانی که درخواست آموزش مجازی دارند نیز در نظر خواهد گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و راه اندازی آموزش غیرحضوری و آنلاین در دانشگاه ها، بیان کرد: این بیماری فرصت مناسبی برای دانشگاه ها برای استفاده از پتانسیل ها و روش های نوین آموزش مهیا کرد ولی باتوجه به بخشنامه ها، آموزش در دانشگاه علامه طباطبایی باید بصورت حضوری باشد. اما باتوجه به زیرساخت های به وجود آمده برای آموزش مجازی در این دانشگاه، از این نوع آموزش بعنوان یک انتخاب و در وضعیت خاص استفاده می شود.




منبع:

1400/10/03
11:09:43
5.0 / 5
615
تگهای خبر: آنلاین , اینترنت , تحقیقات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog