پرتو بلاگ

شناخت محیط زیست الزامی شد

شناخت محیط زیست الزامی شد

به گزارش پرتوبلاگ معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تدریس آزمایشی درس «شناخت محیط زیست» در 10 دانشگاه کشور اظهار داشت: این درس با تلاش و پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست از حالت اختیاری به الزامی تبدیل گشته است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا نورالله مرادی با تاکید بر لزوم افزایش ضریب نفوذ موضوعات محیط زیستی در نظام آموزش عالی کشور اظهار نمود: درس «شناخت محیط زیست» با تلاش و پیگیری همکاران ما در سازمان حفاظت محیط زیست، از حالت اختیاری به الزامی تبدیل گشته است. این درس از مهرماه امسال بعنوان یک درس دو واحدی و بصورت آزمایشی در ۱۰ دانشگاه کشور تدریس می شود.

وی اضافه کرد: دو کتاب برای درس «شناخت محیط زیست» معرفی شده است البته برنامه ما در معاونت آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست، تامین محتوا برای این درس است. به عبارت دیگر درحال تدوین کتابی هستیم که بتوانیم محتوای مورد نیاز گروه ها و دانشگاه ها را بصورت به روز شده فراهم نماییم.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار داشت: چون درس «شناخت محیط زیست» برای همه دانشجویان در گروههای مختلف آموزشی در نظر گرفته شده است می بایست با یک رویکرد جدید تدوین شود و ما درحال انجام این کار هستیم. امیدواریم این کار موجب استقبال دانشجویان از درس «شناخت محیط زیست» بعنوان یک درس عمومی شود تا منجر به نهادینه سازی فرهنگ و دانش محیط زیستی در سطح جامعه گردد.

مرادی با اعلان اینکه در تلاشیم تا استادان این درس از طرف سازمان محیط زیست و ادارات کل استانها به دانشگاه ها معرفی شوند، اشاره کرد: اکنون در ۱۰ استان کشور که تدریس درس «شناخت محیط زیست» بصورت پایلوت اجرا می شود، بخش عمده ای از رایزنی با اساتید توسط مدیران کل حفاظت محیط زیست استانهای مزبور صورت می گیرد و قسمتی از استادان هم از همکاران سازمان محیط زیست هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست درس «شناخت محیط زیست» با هدف کلی افزایش حساسیت و توجه دانشجویان رشته های مختلف به رعایت ملاحظات محیط زیستی در انجام طرح ها و پروژه ها و اهداف ویژه شناخت علمی و عملی دانشجویان به ضرورت درک صیانت از محیط زیست در حوزه کاری و تحصیلی و درک عمیق دانشجویان به مقوله صیانت از محیط زیست بوسیله بهره مندی از خدمات مشاوره ای متخصصان حوزه محیط زیست درفعالیت های حرفه ای و تخصصی خود از مهرماه امسال به برنامه درسی ۱۰ دانشگاه اراک، تهران، بیرجند، رازی، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، فردوسی مشهد، محقق اردبیلی و یزد بصورت آزمایشی افزوده شده است و به مدت دو سال تدریس خواهد شد. بعد از ارزیابی موفقیت آمیز بودن و تأیید کمیسیون مربوطه، تدریس این درس در همه دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی کشور صورت خواهد گرفت.





منبع:

1400/11/09
23:12:44
5.0 / 5
590
تگهای خبر: پروژه , خدمات , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog