پرتو بلاگ
در گفت وگو با پرتوبلاگ تشریح شد

وضعیت آموزش دانشجویان خارجی در ایران از ترم پیش رو

وضعیت آموزش دانشجویان خارجی در ایران از ترم پیش رو

به گزارش پرتوبلاگ رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم تصریح کرد: همه دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه های داخل کشور اگر آموزش آنها از جانب دانشگاه داخلی به صورت حضوری باشد،  برای ادامه تحصیل در ترم پیش رو باید به کشور بازگردند.


دکتر حسین سالارآملی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سیاست وزارت علوم از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان در ترم بهمن ماه بود، اظهار نمود: اما همه دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه های داخل کشور اگر آموزش آنها از جانب دانشگاه داخلی به صورت حضوری باشد، برای ادامه تحصیل در ترم پیش رو باید به کشور برگردند.
وی با اشاره به اینکه وسعت فعالیتهای مجازی وزارت علوم در عرصه های بین المللی افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: تلاش می نماییم تعداد بیشتری از دانشجویان غیرحضوری و نیمه حضوری خارجی را در دانشگاه های داخل کشور جذب نماییم.
رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم اضافه کرد: علاوه بر پذیرش غیرحضوری دانشجویان خارجی، یکی از برنامه های ما این است که ارتباطات، نشست ها، سمینارها و پروژه های مجازی با دانشگاه های خارج از کشور توسعه یابد.
دکتر سالار آملی با اشاره به اینکه سطح فعالیتهای ما با دانشگاه های کشور چین ارتقا خواهد یافت، اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از راه اعزام استاد و تشویق دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، از توسعه زبان و ادبیات فارسی، در دانشگاه های چین حمایت کرده و امروزه شاهد فعالیت کرسی های زبان فارسی و ایران شناسی در ۱۵ دانشگاه کشور چین هستیم.
رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که شناخت بیشتر دو کشور آن هم ما بین نخبگان دانشگاهی بستری برای توسعه همکاریهای آموزشی، پژوهشی و فناوری در سایر زمینه ها است.
وی در ادامه اضافه کرد: امضای برنامه ۲۵ ساله همکاریهای جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، می تواند تحولی در روند همکاریهای علمی و فناوری فی ما بین ایجاد نماید. در واقع اجرای مفاد علمی، آموزشی و فناوری این توافقنامه می تواند فصل نوینی را برای دو کشور رقم بزند که آثار آن نه تنها در دو کشور، بلکه در منطقه هم نمایان خواهد شد.




منبع:

1400/11/17
22:49:34
5.0 / 5
805
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , تحقیقات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog