پرتو بلاگ
رئیس مركز بین الملل دانشگاه پیام نور:

کسب مجوز جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دانشگاه

کسب مجوز جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دانشگاه

به گزارش پرتوبلاگ رییس مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور با اعلان اینکه کسب مجوز جذب دانشجوی خارجی بصورت مجازی در دستور کار است، اظهار داشت: جذب و هدایت دانشجویان خارجی با هدف درآمدزایی و ترویج فرهنگ اصیل ایران اسلامی در صدر برنامه ها و کارهای مرکز امور بین الملل قرار دارد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر مجتبی سلطانی احمدی ضمن بیان این مطلب با عنوان این که در وضعیت جدید و کاهش جمعیت دانشجویی در کل کشور، جذب دانشجوی خارجی به یک گفتمان اصلی تبدیل گشته است، اضافه کرد: دانشگاه پیام نور نیز از این قاعده مستثنی نیست و با هدف توسعه و ترویج درآمدزایی و مهم تر از آن مقابله با گفتمان ایران هراسی که دشمنان به وجود آورده اند، در جهت جذب دانشجوی خارجی اهتمام می ورزد.
رییس مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور تحقق چشم انداز و افزایش جذب دانشجویان خارجی را در گرو طراحی ساختار متناسب با آن دانست و اضافه کرد: مرکز بین الملل دانشگاه برای این منظور در اولین مبادرت به دنبال کسب مجوز جذب دانشجوی خارجی بصورت مجازی برای بیش از ۱۰ مرکز و واحد برخوردار و دارای شرایط این دانشگاه از سازمان امور دانشجویان وزارت علوم است.
وی ارتقای سطح کیفی و رتبه دانشگاه در نظام رتبه بندی دنیا را یکی دیگر از موارد مهم و ضروری برای جذب دانشجوی خارجی خواند و گفت: دانشگاهی که به لحاظ کیفی در سطح دانشگاه های برتر و با رتبه بالای دنیا قرار دارد، مورد اقبال بیشتر دانشجویان برای انتخاب محل تحصیل خواهد بود.
دکتر سلطانی احمدی اشاره کرد: تامین امکانات رفاهی ضروری برای جذب دانشجوی خارجی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و شرایطی فراهم گردد تا تحصیل در دانشگاه پیام نور برای دانشجویان خارجی علاوه بر تامین کیفیت و رفاه مورد نیاز آنها، هزینه های اضافی دربر نداشته باشد.
رییس مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور با عنوان این که نگاه راهبردی به این مرکز در مدیریت جدید شکل گرفته است، اشاره کرد: مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور بنا دارد در ۴ سال آینده، در جهت جذب دانشجوی خارجی و هدایت آنها را در ۲ عرصه حضوری و مجازی اهتمام ورزد و این مهم با همکاری خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور و ایجاد ساختارهای مناسب تحقق خواهد یافت.




منبع:

1400/11/21
15:22:05
5.0 / 5
622
تگهای خبر: دانشگاه , سازمان , كیفیت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog