پرتو بلاگ

دستورالعمل برگزاری كلاس های عملی دانشگاه آزاد ابلاغ شد

دستورالعمل برگزاری كلاس های عملی دانشگاه آزاد ابلاغ شد

به گزارش پرتوبلاگ نایب رییس ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی «دستورالعمل نحوه برگزاری كلاس های دروس عملی نیمسال دوم و دوره تابستان سال تحصیلی 1399-1398 و نیمسال اول 1400-1399 دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای استان ها، واحدها، مراكز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ نمود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، در متن ابلاغیه دکتر جواد علمائی آمده است: با عنایت به تاکید رئیس دانشگاه آزاد در خصوص به حداقل رساندن جابجایی دانشجویان در شرایط کنونی و به منظور حفظ سلامتی دانشجویان، دستورالعمل نحوه برگزاری کلاس های دروس عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و قسمت عملی دروس نظری-عملی در نیمسال دوم و دوره تابستان سال تحصیلی 1399-1398 و نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399 ابلاغ گردیده است.
برپایه این دستورالعمل، کلاس های درس عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و قسمت عملی دروس نظری-عملی باید طی چند روز به صورت پیوسته با در نظر گرفتن ظرفیت هر کلاس (در گروه های 3 تا 7 نفره) و با رعایت فاصه اجتماعی و تمام پروتکل های بهداشتی به شرح جدول زیر برگزار شود:


در این دستورالعمل آمده است: درمورد کلاس های عملی، کارآگاهی و آزمایشگاهی که دانشجویان با ادوات و ابزار کار به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند، ضروریست به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی برگزاری این کلاس ها برای گروه های تعیین شده در هر روز به صورت پیوسته و در چند روز متوالی برگزار گردد. بدیهی است ضدعفونی ابزار کار در هر روز کاری الزامی است.
همینطور دروس عملی که به صورت انجام مطالعات و پژوهش های کتابخانه ای و اسنادی بوده و برابر اعلام استاد و موافقت گروه آموزشی برگزاری آنها بدون احتیاج به حضور فیزیکی دانشجو امکان پذیر است، در این حال استاد مربوطه می تواند با هماهنگی واحد دانشگاهی مراتب را به دانشجویان اعلام نماید.
برپایه بندهای این دستورالعمل؛ آن بخش از دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی که قابل اجرا به شکل غیرحضوری است، استاد درس می تواند آن بخش را به صورت انفرادی در آزمایشگاه یا کارگاه انجام داده و به صورت مجازی در اختیار دانشجویان قرار دهد.
لازم است هر واحد دانشگاهی برنامه زمان بندی کلاس ها را با هماهنگی همه گروه ها از شنبه تا پنجشنبه بگونه ای برنامه ریزی کند تا از تجمع بیش از اندازه در یک روز یا یک ساعت خودداری شود.
همینطور دانشجویان می توانند کلاس های درس عملی را برپایه طرح تعاون واحدهای دانشگاهی و با معرفی واحد دانشگاهی مبدأ در واحد دانشگاهی محل سکونت (در صورت عرضه درس) بگذرانند و نتیجه به واحد مبدأ اعلام گردد.
واحدهای دانشگاهی مبدأ بعد از بررسی درخواست های ثبت شده، باید حداکثر تا دوم مردادماه نسبت به ارسال فهرست دروس دانشجویان متقاضی به واحد مقصد، اقدام نمایند. دانشجویان باید این دروس را در نیمسال دوم و دوره تابستان سال تحصیلی 99-98 انتخاب واحد کرده باشند.
برپایه این دستورالعمل؛ در صورتیکه در انتها دوره احتیاج به برگزاری آزمون کتبی درمورد دروس عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و قسمت عملی دروس نظری-عملی باشد، برگزاری آزمون به صورت مجازی (برخط) است.
همینطور درمورد دروس تربیت بدنی شامل عمومی و تخصصی، بخش نظری این دروس به صورت مجازی برگزار و ارزیابی آخر نیمسال هم به صورت مجازی انجام می شود.
در بخش عملی هم طبق دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان، واحدها و مراکز دانشگاهی باید ابتدا اماکن ورزشی مورد نظر را در سامانه http: //salamat.gov.ir ثبت نام کرده و سپس اساتید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در هریک از گروه های چند نفره دانشجویی (حداکثر 10 نفر) نسبت به تدریس قسمت عملی آن اقدام نمایند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در انتها نیمسال، ارزیابی به صورت عملی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی صورت خواهد گرفت.



1399/05/01
13:46:44
5.0 / 5
1290
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog