پرتو بلاگ
معاون فنی و آماری سازمان سنجش:

زیرنظام های آموزشی بدون مجوز ما اجازه تکمیل ظرفیت ندارند

زیرنظام های آموزشی بدون مجوز ما اجازه تکمیل ظرفیت ندارند

به گزارش پرتوبلاگ معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با تکیه بر این که قانون ثابتی برای پذیرش دانشجو بوسیله تکمیل ظرفیت وجود ندارد، اظهار داشت: در هر سال، ما برمبنای شرایط همان سال در این خصوص تصمیم گیری می نماییم و زیرنظام های آموزشی هم اجازه تخلف خارج از برنامه اعلام شده را ندارند.


دکتر احسان جمالی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب و با تکیه بر این که مصوبات شورای سنجش آموزش کشور برای تمامی زیرنظام های آموزشی قابل اجرا می باشد، اظهار نمود: ما دو شورای تصمیم گیرنده یعنی شورای سنجش و پذیرش دانشجو و شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی داریم که این شوراهای تصمیم گیر بر مبنای قانون شکل گرفته اند و افراد دارای حق رای در آن هم مشخص شده هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: مصوبات هر دو شورای فوق برای همه دستگاه ها و زیرنظام های آموزشی قابل اجرا می باشد چون که این مصوبات بر مبنای وظایف اعضا تصویب می شوند. به همین جهت امکان دارد در تمامی جلسات و مصوبات همه اعضا با یکدیگر هم رای نباشند اما آنچه تصویب می شود را باید همه دستگاه ها اجرایی کنند.
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: هنوز در جلسات شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی تصمیم قطعی در مورد تکمیل ظرفیت دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ها اتخاذ نشده است.
جمالی خاطرنشان کرد: زیرنظام های آموزشی اجازه ندارند بدون اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به پذیرش دانشجو از راه تکمیل ظرفیت اقدام نمایند. این مورد به صورت سالیانه تصمیم گیری می شود بعنوان مثال امسال دانشگاه ها اجازه داشتند برای دوره کارشناسی ارشد دانشجو از شیوه تحصیلات تکمیلی جذب کنند اما در دوره دکتری این اجازه داده نشد.




منبع:

1400/11/26
21:56:07
5.0 / 5
434
تگهای خبر: دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog