پرتو بلاگ
معاون آموزشی دانشگاه تهران خبر داد:

تشکیل کمیته بررسی نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی در دانشگاه

تشکیل کمیته بررسی نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی در دانشگاه

معاون آموزشی دانشگاه تهران از تشکیل کمیته ای جهت بررسی نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی و نحوه استفاده از تجربیات آموزش غیرحضوری در دوران پس از کرونا آگاهی داد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر محمود کمره ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران در نشست علمی معاونان آموزشی واحدهای دانشگاهی با عنوان «آموزش پیشگام» که در باغ نگارستان دانشگاه تهران برگزار شد، بر افزایش کیفیت آموزشی اصرار کرد و اظهار داشت: ارتقای کیفیت آموزش باید ملاک عمل همه اعضای دانشگاه قرار گیرد. این ارتقای کیفیت به نحوه جذب اعضای هیأت علمی، پذیرش دانشجو و کیفیت مقررات و بخشنامه ها و … بازمی گردد.
معاون آموزشی دانشگاه تهران در ادامه بهترین ضمانت برای استمرار در پروسه ارتقای آموزش را رعایت مقررات و ضوابط آموزشی عنوان نمود و با اشاره به گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن آموزش، اشاره کرد: با تلاش اعضای هیأت علمی، مدیران، معاونان آموزشی و همکاری و همفکری اعضای غیر هیأت علمی، فعالیت آموزشی نه فقط متوقف نشد، بلکه با قوت ادامه پیدا کرد.
دکتر کمره ای با یادآوری این که به رغم غیرحضوری بودن دانشگاه ۲۲۰۰ دانشجو در خوابگاه های دانشگاه تهران ساکن هستند و دانشجویان برای مطالعه به کتابخانه مراجعه می کنند و فعالانه در دانشگاه حضور دارند، اظهار داشت: سایر ارکان دانشگاه یعنی اعضای هیأت علمی و کارمندان نیز باید در دانشگاه حضور داشته باشند.
وی اظهار داشت: آموزش، پژوهش و فناوری از هم جدا نیستند و اگر به دانشگاه های بزرگ نگاه نماییم از ابتدا آموزش قوی داشته اند و این آموزش قوی منجر به پژوهش قوی شده و علم و فناوری نوظهور جهان را ارائه کرده است.
معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر اهمیت تربیت دانشجویان در مقطع کارشناسی اظهار داشت: ایده ترجیح تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشجویان کارشناسی اشتباه است. چون وقتی پایه قوی نباشد، سلسله مراتب نزولی خواهیم داشت و اهمیت دانشگاه به آنست که دانشجوی قوی با پایه قوی تربیت کند. باید آموزش، پژوهش و کارآفرینی، با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی توأمان باشد تا در خدمت جامعه قرار بگیرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر جعفر نوری، مدیرکل برنامه ریزی و نظارت آموزشی دانشگاه نیز در این جلسه با یادآوری شعار دانشگاه تهران در خصوص «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی»، اظهار داشت: سیاست های منبعث از این شعار نیز باید در برنامه های آموزشی دانشگاه گنجانده شود.
دکتر نوری، موفقیت در تدوین برنامه های هدفمند و طرح ریزی ایده های نوآورانه آموزشی را مستلزم استفاده از نظرات متخصصان حوزه آموزش و پیشبرد امور بصورت مشارکتی و مبتنی بر گفت و گو دانست و اضافه کرد: نظام آموزشی کشور در معرض آزمون بزرگ برای عبور از مشکلات کرونائی قرار گرفته است که فقط با برنامه ریزی درست، از این آزمون سربلند بیرون می آید.
او در آخر خواهان مشارکت مسئولان در اجرای سیاست تمرکززدایی از ستاد دانشگاه و انتقال تدریجی کارها به صف دانشگاه شد.
دکتر علی اکبر موسوی موحدی، استاد ممتاز دانشگاه تهران نیز در این مراسم با برشمردن مؤلفه های مورد نیاز برای تربیت دانشجوی خوب، اظهار نمود: ما نیاز به آموزگاران علم و معنا داریم. پس انتظار می رود که اعضای هیأت علمی، ماموریت خودرا فقط محدود به انتقال مسائل درسی به دانشجویان نبینند. تا انسان خوب و سالم پرورش ندهیم، نمی توانیم فرمول تکنیک و مسائل آموزش و پژوهش را به دانشجو منتقل نماییم.
رییس مرکز بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، وظیفه اصلی دانشگاه را تربیت انسان توانا دانست و اشاره کرد: اگر می خواهیم دانشجویان ما درست تربیت شوند، باید معلمان ما درست عمل کنند.
استاد دانشگاه تهران همین طور اشاره کرد: علوم دانشگاه تهران علاوه بر تخصصی بودن باید بین رشته ای هم باشد.




1400/12/04
20:55:17
5.0 / 5
215
تگهای خبر: پژوهش , جهان , دانشگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog