پرتو بلاگ
سرپرست دانشگاه تاكید كرد

ضرورت بسترسازی برای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه پیام نور

ضرورت بسترسازی برای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه پیام نور

سرپرست دانشگاه پیام نور با تاکید بر این که برای دستیابی به وضعیت مطلوب و جذب دانشجویان خارجی باید زیرساخت های لازم تامین شده و کلیه نیازهای آموزشی دانشجویان خارجی پیش بینی شود، اظهار داشت: تحقق این امر در گرو فراهم سازی زمینه های مناسب، راه اندازی سایت انگلیسی دانشگاه و تسهیل دسترسی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به سیستم آموزشی دانشگاه است.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم تقی زاده در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی کارهای بین المللی دانشگاه پیام نور ضمن بیان این مطلب بر لزوم بسترسازی و استفاده از نرم افزارهای جدید برای تسهیل گری تحصیل و جذب دانشجویان خارجی در مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور اصرار کرد و اظهار داشت: این مرکز باید به دانشگاهی وسیع و مستقل در سطح دانشگاه پیام نور تبدیل گردد.

سرپرست دانشگاه پیام نور اضافه کرد: یکی از مهم ترین برنامه ها واولویت های دانشگاه پیام نور؛ گسترش کارهای بین المللی و جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه است و تحقق این امر در گرو فراهم سازی زمینه های مناسب، راه اندازی سایت انگلیسی دانشگاه و تسهیل دسترسی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور است.

وی گسترش دیپلماسی علمی و جذب دانشجوی خارجی را بهترین و موثرترین گزینه برای ارتقای برند دانشگاه پیام نور، انتقال و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، گسترش زبان فارسی و همین طور درآمدزایی دانست.
دکتر تقی زاده با عنوان این که دانشگاه پیام نور دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری برای بسط کارهای بین المللی است، اشاره کرد: برای دستیابی به وضعیت مطلوب و جذب دانشجویان خارجی باید زیرساخت های لازم تامین شده و کلیه نیازهای آموزشی دانشجویان خارجی پیش بینی شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، وی ابراز امیدواری کرد: با اهتمام ویژه مرکز بین المللی دانشگاه پیام نور، در آینده نزدیک شاهد گسترش کارهای برون مرزی و جذب دانشجویان خارجی در داخل و خارج از کشور خواهیم بود.

در ادامه دکتر مجتبی سلطانی احمدی رییس مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور اضافه کرد: در وضعیت جدید و کاهش جمعیت دانشجویی در کل کشور، جذب دانشجوی خارجی به یک گفتمان اصلی تبدیل گشته و دانشگاه پیام نور نیز باید برای تحقق این هدف و همین طور معرفی هر چه بهتر دانشگاه و فرهنگ ایرانی و اسلامی اهتمام ورزد.
وی رفع مشکلات موجود و ارائه راهکارهای مناسب برای بسط دیپلماسی علمی و جذب دانشجوی خارجی را در مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور ضروری دانست.



1400/12/17
10:59:25
5.0 / 5
493
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog