پرتو بلاگ
وزیر علوم تاكید كرد؛

ضرورت حمایت مالی مردم از شرکتهای دانش بنیان بوسیله بورس

ضرورت حمایت مالی مردم از شرکتهای دانش بنیان بوسیله بورس

به گزارش پرتوبلاگ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: حالا باید از پتانسیل مردم در جهت پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان استفاده گردد بدین جهت باید شرکتها وارد بورس شوند.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، محمدعلی زلفی گل امروز در نشست «هم اندیشی اعضا کارگروه با مدیران صندوق های پژوهش و فناوری» که بصورت آنلاین در صندوق نوآوری و شکوفایی انجام شد اضافه کرد: یکی از راهکارهای اشتغال زایی در کشور توسعه صندوق های پژوهش و فناوری؛ ای کاش دولت و حاکمیت پروژه اشتغال را در اولویت قرار دهند و کلیه امکانات کشور را بر ایجاد شغل، بسیج کنند.
وی با تاکید بر ضرورت کنترل واردات در کشور اظهار داشت: یکی از دغدغه های ما در وزارت علوم این است که بهترین سرمایه گذاری برای آیندگان داشته باشیم که سرمایه گذاری در زمینه علم و فناوری و نوآوری بهترین نوع سرمایه گذاری است؛ این موضوعی است که حاکمیت باید آنرا به رسمیت بشناسد.
وی با تاکید بر این که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان گریزی به علم و فناوری داشته اند، اضافه کرد: بر همه ما لازم است که منویات مقام معظم رهبری را اجرائی نماییم.
وزیر علوم، افزود: یکی از کارهایی که صندوق نوآوری باید انجام دهد این است که از محصولات جدید غیرقابل رقابتی حمایت کند؛ این همان مسیری است که کشورهای پیشرفته پیموده اند.
زلفی گل با اعلان اینکه اگر نظام و مدیران کشور با این رویکرد وارد عرصه های فناوری شوند، صندوق های پژوهش و فناوری معنای دیگری خواهند گرفت، افزود: در دوران دفاع مقدس هر ایرانی برمبنای توانمندی که داشت از کشور دفاع می کرد و در دوران حال نیز باید از پتانسیل مردم در جهت پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان استفاده گردد و دراین زمینه پیشنهاد می شود که این شرکتها را وارد بورس نماییم و با منابع مالی مردم از آنها حمایت شود.
به گفته وزیر علوم، در این وزارتخانه، لازم است دانشگاه ها را در زمان تدوین بودجه تفصیلی موظف نماییم که یک تا ۳ درصد از اعتبارات خودرا در صندوق های پژوهش و فناوری سرمایه گذاری کنند.
وی اشاره کرد: سرمایه گذاری در شرکتهای دانش بنیان گامی برای ایجاد اشتغال جوانان کشور است.


منبع:

1400/12/22
22:56:49
5.0 / 5
444
تگهای خبر: آنلاین , پروژه , پژوهش , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog