پرتو بلاگ
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تاكید كرد

برگزاری حضوری کلاس ها به شرط بهبود وضعیت کرونا و شرایط مالی دانشگاه

برگزاری حضوری کلاس ها به شرط بهبود وضعیت کرونا و شرایط مالی دانشگاه

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ضمن اشاره به برنامه های آموزشی این دانشگاه در سال جدید اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، اگر شرایط کرونا و وضع مالی دانشگاه اجازه دهد، بطور قطع کلاس ها را به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد.


دکتر علیرضا صالحی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: در سال جدید مهم ترین برنامه آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزاری حضوری کلاس ها است. در این راستا، برای برگزاری حضوری کلاس های مقطع کارشناسی اقدامات و آمادگی های لازم صورت گرفته است تا یک سری از ورودی ها به صورت حضوری در کلاس ها شرکت نمایند و آمادگی های لازم را داریم و برنامه ریزی های لازم هم صورت گرفته است.
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به اینکه حتی در دوران کرونا هم کلاس های آزمایشگاهی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برگزار شد، افزود: با عنایت به ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی، این کلاس های حضوری به چند بخش در روز تقسیم شده است تا فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و تا آخر سال ۱۴۰۰ هم این فعالیت ها در دانشگاه ادامه داشت. چونکه پژوهش را نمی توان متوقف کرد. البته از همان ابتدای انتشار کرونا هم انجام پژوهش در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تعطیل نشد.
وی در این خصوص افزود: با عنایت به برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم در سال جدید هم شرایط کرونا و هم شرایط دیگر این اجازه را به ما بدهد که برنامه ریزی هایی را که انجام داده ایم، پیاده سازی نماییم و کلاس های حضوری را نه تنها برای یک ورودی، بلکه برای چند ورودی آغاز نماییم. البته چنین اقدامی مشروط بر این است که هم شرایط کرونایی بهبود یابد و هم وضع مالی دانشگاه بهتر شود.
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین ضمن اشاره به عرضه آموزش ترکیبی در این دانشگاه اضافه کرد: برنامه ای که به صورت همزمان هم کلاس حضوری و هم کلاس مجازی برگزار نماییم، نداریم واگر شرایط کرونا و شرایط مالی دانشگاه اجازه دهد، امکان ندارد این دو شیوه آموزش را به صورت همزمان در دانشگاه اجرا نماییم. اما اگر شرایط کرونا به ما اجازه ندهد، امکان دارد یک سری از ورودی ها را به صورت حضوری دعوت نماییم و آموزش یک سری از دانشجویان را به صورت ترکیبی به صورت بومی و غیر بومی ارا دهیم. علت این کار هم این است که می دانیم، آموزش مجازی افت آموزشی دانشجویان را دارد و الان هم این احساس را داریم که افت آموزشی به وجود آمده است. بنابراین اصلا برای جامعه دانشگاهی صلاح نمیدانیم که آموزش ترکیبی را دنبال نماییم.
وی با تکیه بر این که نمیتوان برای افت کیفیت آموزشی هیچ کاری انجام داد، تصریح کرد: دلیل این امر این است کهه نمی توان یک دوره آموزشی را تکرار کرد، نمی توان دانشجو را مجبور کرد که درس خود بگذارندو نمیتوان ارزیابی جدیدی انجام داد و به وی خاطرنشان کرد چون آموزش مجازی است، باردیگر آزمون دهد. البته این کارها در هیچ نقطه از جهان قابل انجام نیست. در غرب هم نمیتوانند بگویند که می توانند این افت کیفیت آموزشی را جبران کرد.
دکتر صالحی بزرگترین ضعف آموزش مجازی را "افت کیفیت آموزش" دانست و خاطرنشان کرد: البته باید گفت این افت کیفیت آموزش تنها برای برخی از دانشجویان است. چونکه دانشجویی که بخواهد درس بخواند، بدون اجبار این کار را انجام می دهد و خودش درسش را میخواند.
او در آخر، در مورد نقطه قوت آموزش مجازی تصریح کرد: آموزش مجازی این حسن را داشت که در شرایط وخیم کرونا به ما این امکان را داد که بتوانیم دانشگاه را به نحو مطلوب اداره نماییم و آموزش را ادامه دهیم و دانشجویانی که شرایط حضور در دانشگاه را نداشتند و در شهرستان بودند، این امکان را داشتند که آموزش را از راه دور ادامه دهند.



1401/01/09
12:17:46
5.0 / 5
443
تگهای خبر: پژوهش , جهان , دانشگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog