پرتو بلاگ
رئیس دانشكده مهندسی دریا دانشگاه امیركبیر اعلام كرد

جذب هیات علمی جدید در دانشكده مهندسی دریا

جذب هیات علمی جدید در دانشكده مهندسی دریا

به گزارش پرتوبلاگ رئیس دانشكده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیركبیر از برنامه این دانشكده برای جذب اعضای هیات علمی جدید اطلاع داد و اظهار داشت: این دانشكده تابحال بیشتر از ۱۰ قرارداد صنعتی با بخش های مختلف دولتی و خصوصی كشور در دست اجرا دارد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر مهدی ایرانمنش با اشاره به اینکه دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر سابقه فعالیت ۳۵ ساله دارد، اظهار داشت: درحال حاضر این دانشگاه دارای ۵۸ دانشجو دکتری، ۶۶ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱۳۷ دانشجوی کارشناسی است.
ایشان در ادامه اضافه کرد: همینطور این دانشکده دارای ۱۴ عضو هیات علمی در تهران و ۴ عضو هیات علمی در سایت بندرعباس است که برنامه داریم اعضای هیات علمی جدید در این دانشکده جذب نماییم.
رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: این دانشکده ابتدا در شهر بندرعباس افتتاح شد بعد از مدتی تصمیم گرفته شد تا دانشجویان این دانشکده دو سال در تهران و دو سال در بندرعباس تحصیل خویش را ادامه دهند در نهایت تصمیم گرفته شد که این دانشکده در تهران مبادرت به پذیرش دانشجو کند.
دکتر ایرانمنش اظهار داشت: براین اساس بستری فراهم شده تا دانشجویان این دانشکده در تابستان برای برگزاری دوره های کوتاه مدت و کارآموزی به صنایع کشتی سازی به بندرعباس اعزام شوند. درحال حاضر هم این دانشکده در تهران قرار دارد اما لازم است فضای فیزیکی بیشتری به این دانشکده در سایت دانشگاه صنعتی امیرکبیر اختصاص پیدا کند و امیداوریم که فضای فیزیکی این دانشکده گسترش یابد.
فعالیت دو آزمایشگاه تخصصی دانشکده مهندسی دریا
رئیس دانشکده مهندسی کشتی سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: پایه آزمایش های این دانشکده مانند آزمایش های دانشجویان در دانشکده مهندسی مکانیک است ازاین رو بخشی از نیازهای آزمایشگاهی این دانشکده در آزمایشگاه های دانشکده های مهندسی مکانیک و هوافضا تأمین می شود. در این راستا دانشکده های مهندسی هوافضا و مهندسی مکانیک با دانشکده مهندسی دریا در زمینه اختصاص آزمایشگاه همکاریهای بسیار خوبی انجام داده اند.

ارتباط موثر اساتید دانشکده مهندسی دریا با صنعت
رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: اغلب اعضای هیات علمی این دانشکده قراردادهای صنعتی دارند و در مجموع این دانشکده بیشتر از ۱۰ قرارداد صنعتی با بخش های مختلف دولتی و خصوصی دارد.
دکتر ایرانمنش اظهار نمود: اعضای هیات علمی این دانشکده تا کنون ۲۶ هزار ۴۵۲ مقاله چاپ شده که ۱۹ هزار ۶۸۶ مقاله ISI، ۳ هزار۵۱ مقاله معتبر خارجی، ۴ هزار ۲۶۹ مقاله علمی پژوهشی و ۲۴۱ مقاله علمی ترویجی و ۳ هزار ۷۰۰ مقاله کنفرانسی چاپ کرده اند. همینطور تابحال اساتید این دانشکده ۲ هزار ۶۱۴ کتاب منتشر نموده اند.
رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: رشته کشتی سازی و مهندسی دریا تنها رشته ای است که تعداد فارغ التحصیلان آن زیاد نیست ازاین رو بازار کار برای فارغ التحصیلان این رشته اشباع نشده است.
جذب خیلی از فارغ التحصیلان دانشکده مهندسی دریا در بازار کار
دکتر ایرانمنش با اشاره به اینکه طی سال های گذشته صنعت دریایی کشور رشد و توسعه زیادی داشته است، اضافه کرد: باتوجه به گسترش رشد این صنعت در کشور احتیاج به نیروهای متخصص در این عرصه افزایش یافته و همین مساله سبب شده تا فارغ التحصیلان این رشته بازار کار خوبی داشته باشند.
وی اظهار نمود: سازمان بنادر، کارخانجات کشتی سازی و بخش خصوصی در حوزه کشتی سازی از توانمندی و ظرفیت فارغ التحصیلان دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر استفاده می نمایند.
رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: باتوجه به اینکه هنوز بازار کار رشته مهندسی دریا اشباع نشده برخی از فارغ التحصیلان این دانشکده بعنوان هیات علمی و تعدادی هم در صنایع مختلف دریایی مشغول به کار می شوند.
دکتر ایرانمنش تصریح کرد: فارغ التحصیلان این دانشکده در صنایع آب آشامیدنی، اسکله دریایی، صنایع دریایی و کارخانه های کشتی سازی مشغول به کار می شوند.
وی اظهار داشت: در شهر تهران هم شرکت های طراحی کشتی بوجود آمده است که فارغ التحصیلان این دانشکده می توانند در این شرکت ها هم مشغول به فعالیت شوند ازاین رو می توان گفت میزان بیکاری میان فارغ التحصیلان این رشته نسبت به دیگر رشته های دانشگاهی بسیار کمتر است.
راه اندازی نخستین دانشکده مهندسی دریا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: نخستین دانشکده کشتی سازی ایران مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و بعد از آن گروه مهندسی دریا در دانشگاه صنعتی شریف ایجاد و درحال حاضر هم بعضی از دانشگاه های دیگر شهرها هم مبادرت به راه اندازی دانشکده مهندسی دریا کرده اند. در این دانشکده گرایش های سازه و هیدرومکانیک و ساخت و طراحی کشتی و سازه های دریایی تدریس می شود.
وی افزود: در یک کارخانه کشتی سازی حدود ۳۷ حرفه مشغول به فعالیت می شوند ازاین رو تنوع حرفه وشغل در این عرصه بسیار زیاد است.
رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از توان و ظرفیت نیروهای جوان متخصص کشور، اظهار داشت: در سال های اخیر به علت تحریم هایی که ضد کشور بوجود آمده در حوزه صنایع دریایی از توان و ظرفیت دانشگاه های داخلی و متخصصان و فارغ التحصیلان بسیار استفاده شده است.
به قول دکتر ایرانمنش، درحال حاضر شرکت ملی نفت ایران ساخت سکوهای نفتی را به شرکت های داخلی واگذار می کند و این مورد یک فرصت خوب برای دانشگاه های کشور و فارغ التحصیلان دانشگاهی به حساب می آید. در واقع ایران طی سال های گذشته در همه حوزه ها پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته که این پیشرفت ها دشمنان را به حیرت می اندازد.
رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: رئیس یکی از کارخانجات کشتی سازی فارغ التحصیل دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعت امیرکبیر است و مقرر است همکاری دانشکده با این کارخانه شکل گیرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر، وی ادامه داد: این دانشکده در حال ساخت شناورهایی است که در آبادان، بندرعباس و قشم فعالیت می نمایند و اطلاعات آنها بزودی اعلام خواهد شد.
رئیس دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه لازم است مبحث ارتباط با صنعت در حوزه مهندسی دریا بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: اعضای هیات علمی این دانشکده بسیار توانمند هستند و تابحال هم در اجرای پروژه های بزرگ تحقیقاتی در این عرصه مشارکت داشته اند. در واقع این دانشکده در شهر بندرعباس مرکز نوآوری راه اندازی کرده که پروژه های تحقیقاتی خوبی در این مرکز رشد درحال انجام است.




منبع:

1399/05/03
15:56:33
5.0 / 5
1534
تگهای خبر: اطلاعات , پروژه , پژوهش , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog