پرتو بلاگ

اسامی المپیادهایی كه مجازی

اسامی المپیادهایی كه مجازی

رئیس مركز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به كاركردهای باشگاه دانش پژوهان جوان، اظهار داشت: هویت سازی و مهارت های دانش آموزان باید تقویت شود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، فاطمه مهاجرانی با اشاره به پیشینه ۵۰ساله حوزه استعدادهای درخشان اظهار نمود: جشنواره خوارزمی، المپیادهای علمی و طرح ملی جوان به کلیت سازمان پیوسته است و بیش از ۶۰۰مدرسه استعدادهای درخشان شامل دوره های متوسطه اول و دوم می باشند.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اضافه کرد: برخی از فارغ التحصیلان در کسب وکارهای فناورانه و استارت آپ مشغول و تعدادی بعنوان هیئت علمی و پزشکان مملکت فعال می باشند و این مدارس از دستاورد باارزش آموزش و پرورش هستند.
وی با اشاره به کسب بیش از۷۰۰مدال جهانی توسط استعدادهای درخشان کشورمان اظهار داشت: این نشان از اقتدار علمی ایران دارد بطوریکه کشور فنلاند که بیش از ۲۰سال پیش از ایران به المپیاد جهانی پیوسته، تنها یک مدال جهانی کسب کرده است.
مهاجرانی اضافه کرد: باشگاه دانش پژوهان جوان تلاش دارد محملی برای نگهداشت این جوانان باشد که روندی رسمی برای توانمندسازی جوانان در حوزه المپیادهای علمی است که از سال ۶۶شکل گرفت و در دهه ۷۰اساسنامه ای دریافت کرد.
وی اظهار داشت: کار ما تنها برگزاری دوره آموزشی نیست؛ بلکه باشگاه نهادی برای ایجاد حس علاقه در این افراد است. پس هویت سازی و مهارت های دانش آموزان باید تقویت شود.
رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان بابیان اینکه مدارس سمپاد و باشگاه در یکدیگر ادغام و جشنواره خوارزمی و طرح شهاب نیز به آنها اضافه شده است، اضافه کرد: پس از تصویب اساسنامه باشگاه، ساختار غیردولتی آن به تصویب خواهد رسید و دست ما را برای انجام کارهای مغفول مانده باز می گذارد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، مهاجرانی در آخر اشاره کرد: برگزاری المپیادهای جهانی مجازی شده است که شامل رشته های ریاضی، زیست، کامپیوتر و شیمی است. المپیاد فیزیک بطور قطعی لغو شده و زمان برگزاری المپیاد نجوم نیز در آخر شهریور اعلام می شود.




منبع:

1399/05/03
20:39:58
5.0 / 5
1569
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog