پرتو بلاگ
از سوی متخصصان ایرانی صورت گرفت؛

دستیابی به دانش فنی تولید سوزن های لقاح مصنوعی

دستیابی به دانش فنی تولید سوزن های لقاح مصنوعی

پرتوبلاگ: یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به بومی سازی تولید سوزن های لقاح مصنوعی برای درمان ناباروری شد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از دانشگاه تهران، میثم هرآئینی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در معرفی محصولات جدید این شرکت، اظهار داشت: امروز با تلاش متخصصان ایرانی، تمامی فرایندهای تولید سوزن های لقاح مصنوعی در داخل کشور توسط متخصصین این حوزه بومی سازی شده و با بهترین و به روزترین دستگاهها و تجهیزات در داخل تولید می شوند. تولید این محصولات، پاسخی برای دغدغه متخصصین این حوزه بوده و همین طور هزینه های بیماران را کم می کند.
هرآئینی ضمن اشاره به سابقه سی ساله ایران در زمینه درمان های ناباروی IVF، تصریح کرد: ایران در زمینه درمان ناباروری جزو کشورهای پیشرفته دنیا شمرده می شود. با وجود این، تا مدت ها محصولات شرکت های خارجی وارد و در ایران به فروش می رسید. خوشبختانه فعالیت شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در بازار به نتیجه خوبی دست یافته و توانسته در حدود ۳۰ درصد از سهم بازار را به دست آورد.
وی با اعلان اینکه با عرضه سوزن های لقاح مصنوعی تولید داخل، بیش از یک میلیون دلار بصورت سالانه از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود، درباره محصولات دیگر تولید داخل در زمینه ناباروری همچون کیت تشخیصی اصلی در زمینه درمان های ناباروری، اظهار داشت: این محصولات علاوه بر کاهش وابستگی به دیگر کشورها، کاهش هزینه های درمان را هم در پی دارد.
وی اظهار داشت: هزینه کیت های مشابه خارجی برای ۱۰ تست در حدود ۴۸۰ یورو است و شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران توانسته است این رقم را برای ۵۰ تست به ۱۰۰ یورو برساند. سایر محصولات مصرفی شرکت نیز با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی به بازار ایران عرضه می شود.
مدیرعامل شرکت دانش ‎بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره صادرات محصولات این شرکت در زمینه درمان ناباروری نیز گفت: حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در هر کشور و هر منطقه ای، دارای قوانین و استانداردهای مخصوص خود است. با پیگیری های انجام شده توانستیم برای تعدادی از محصولات شرکت همچون نی فریز جنین (کرایوتب)، کاتتر IUI و همین طور کیت ارزیابی شکست DNA اسپرم (SDFA) به دو کشور اروپایی، یک کشور آمریکایی و یک کشور جنوب آسیا صادرات داشته باشیم.


منبع:

1401/02/05
23:45:56
5.0 / 5
509
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه , درمان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog