پرتو بلاگ
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی

نیازمند اقدامات عینی تر در عرصه آموزش دانشجویان هستیم

نیازمند اقدامات عینی تر در عرصه آموزش دانشجویان هستیم

به گزارش پرتوبلاگ معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با اعلان اینکه نیازمند اقدامات عینی تر در عرصه آموزش دانشجویان هستیم، اظهار داشت: متاسفانه به امر آموزش توجه کمتری شده است و نظام های موجود بر طبق فاکتورهای پژوهشی درحال اجرا و ارزش گذاری است بر این اساس نیازمند کار عینی تر در عرصه آموزش هستیم.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر علی آدمی در نشست معاون آموزشی با روسا و معاونان آموزشی دانشکده های دانشگاه علامه طباطبایی اظهار نمود: شعار هفته آموزش با عنوان «سرآمدی آموزش، تحول و تعالی» است. بخش اول این نام گذاری بنا بر اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قسمت دوم شعار برگرفته از سند استراتژیک دانشگاه است. امیدوار هستم سال ۱۴۰۱ سالی سرشار از تحول و تعالی برای جامعه دانشگاهی و افرادی که در آموزش دخیل هستند، باشد.
ایشان سپس با تقدیر از مشارکت دانشکده ها در برگزاری هفته آموزش، به بیان رویکرد جدید در زمینه آموزشی پرداخت و اظهار نمود: در این هفته آموزش و فرایندهای آن، تحول و تعالی در زمینه آموزشی بیشتر مورد تاکید است. باید به امور مربوط به آموزش همچون شاگرد پروری، دانشجو پروری، دانش افزایی، روش های تدریس و روش های تحقیق توجه بیشتری شود.
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اهمیت امر آموزش و تلاش استادان در این عرصه، اضافه کرد: با در اولویت قرار دادن امور آموزشی که مقدمه سایر امور همچون پژوهش است، باید زیرساخت های مناسبی برای توسعه همه جانبه امور آموزشی و پژوهشی فراهم نمود. دراین زمینه شاخص سازی خوبی را شاهد نیستیم و ضرورت دارد دراین زمینه کارهای جدی صورت گیرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، وی اشاره کرد: نظام سنجش و ارزیابی استادان در زمینه آموزش می تواند به محور مهمی در هفته آموزش تبدیل گردد. نیازمند کار عینی تر، عملی تر و کاربردی تر در این حوزه هستیم. به امر آموزش توجه کمتری شده است و نظام های موجود بر طبق فاکتورهای پژوهشی درحال اجرا و ارزش گذاری است. این هفته می تواند فرصت خوبی برای پرداختن به این امر مهم باشد تا بتوانیم در آینده شاهد برنامه ریزی دقیق تر برای دستیابی به هدف کاربردی شدن و ارزش گذاری فرایندها و اقدامات آموزشی باشیم.
دکتر آدمی با مهم دانستن دو بال آموزشی و پژوهشی در رسالت دانشگاه، بیان کرد: امیدواریم آموزش و پژوهش به موازات هم رشد کنند. برای این مهم دست یاری به سمت استادان موفق در زمینه آموزشی دراز می نماییم تا با شاخص سازی دقیق به تعادل در ارزش گذاری فرایندهای آموزشی و پژوهشی برسیم. امیدواریم به سمتی حرکت نماییم تا آورده آموزشی استادان در حوزه دانشجو پروری و تولید سرمایه اجتماعی جدی گرفته شود. هفته آموزش می تواند کمک نماید تا به تعیین فاکتورهای دقیق برسیم و برمبنای آن شاخص ها، افراد اثرگذار دراین زمینه شناسایی، تقویت و بعنوان الگو معرفی و تقدیر شوند.




منبع:

1401/02/20
12:33:11
5.0 / 5
487
تگهای خبر: پژوهش , تحقیقات , دانشگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog