پرتو بلاگ
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان:

ظرفیت سازی در رشته هنر با عنایت به افزایش تمایل جامعه ضروریست

ظرفیت سازی در رشته هنر با عنایت به افزایش تمایل جامعه ضروریست

به گزارش پرتوبلاگ معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: میزان تمایل به حوزه هنر در جامعه به شدت افزایش پیدا کرده است که باید برای آن ظرفیت سازی نماییم.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر هاشم داداش پور در آیین نکوداشت و تودیع رئیس پیشین دانشگاه هنر شیراز و معارفه سرپرست جدید دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه هنر شیراز هنوز در مرحله رشد اولیه خودش هست که باید همواره مراقبت کرد تا به بلوغ برسد.
رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: اتفاق های مبارکی در این حوزه افتاده است که میتوان به حضور ۲۲ عضو هیئت علمی و افزوده شدن ۱۰ عضو دیگر به این جمع اشاره نمود که این مورد نشان دهنده این است که به پیشرفت این دانشگاه توجه شده و اگر ادامه دار شود ما شاهد دانشگاهی خواهیم بود که در مناسبات ملی و فراملی اثرگذار می باشد.
دکتر داداش پور عنوان کرد: ما در دهه ۱۳۸۰ تقریباً در دانشگاه های محدودی دانشکده هنر داشتیم. اما در این دهه، شاهد توجه به مقوله هنر در دانشگاه ها و بازگشایی دانشکده های مختلف هنر در سرتاسر کشور بودیم که این موضوع، نشان از توجه حاکمیت به این بخش دارد.
وی اظهار داشت: طبق آمارهای رسمی سازمان سنجش کشور در کنکور سال ۱۳۹۰، حدود ۱۷/۴ درصد از شرکت کنندگان کنکور متقاضی حوزه های هنر بوده اند، این آمار سیر صعودی داشته و در سال ۱۴۰۱ تعداد داوطلبان هنر به حدود ۱۶۱ هزار نفر و سهم هنر نسبت به کل داوطلبان دانشگاه ها به بالای ۱۱ درصد رسیده است که این آمارها نشان دهنده توجه هرچه بیشتر داوطلبان دانشگاه ها به حوزه هنر می باشد.
وی افزود: اگر ما بخواهیم پاسخگوی نیاز و مطالبات خانواده ها و جامعه باشیم باید حدود ۵ تا ۶ برابر تعداد صندلی های دانشگاه ها را افزایش دهیم تا بتوانیم پاسخ گوی نیازهای جامعه و خانواده‎ ها در حوزه باشیم.
رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: وقتی میراث هنری جهان اسلام را بررسی می نماییم، می بینیم که دو سوم از هنر اسلامی جهان به صورت مستقیم و غیره مستقیم از هنر ایرانی-اسلامی متاثر شده است و امروزه هم تعداد دانشگاه های ایران در خاورمیانه در حوزه هنر منحصر به فرد می باشد بنابراین جا دارد برای تقویت و توسعه آنها توجه بیشتری صورت بگیرد.
وی ادامه داد: چند کلان شهر ایران همچون شیراز از دیرباز دارای مکتب هنری خاص خود بوده اند که میراث هنری ما متاثر از این مکتب های هنری است هر چند این روزها خبری از حیات این مکاتب نیست که احیای مجدد آن و جریان سازی هنری در جهان اسلام همچون وظایف دانشگاه های هنر به حساب می آید.
معاون وزیر علوم تصریح کرد: تبدیل استعدادها و ظرفیت های بالقوه هنری ایران، رسالت اصلی دانشگاه های هنر می باشد که امید است با رشد و بلوغ دانشگاه هنر شیراز و حمایت وزارت علوم، این دانشگاه نه تنها در شیراز بلکه در جنوب ایران بتواند رسالت خویش را با موفقیت به انجام برساند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان امور دانشجویان، در انتها این مراسم ضمن معرفی دکتر ستار خالدیان به عنوان سرپرست جدید دانشگاه هنر شیراز با اهدای لوح تقدیر و تشکر از جانب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از زحمات دکتر مغاره رئیس پیشین دانشگاه هنر شیراز قدردانی گردید.




منبع:

1401/02/23
12:39:02
5.0 / 5
491
تگهای خبر: تحقیقات , جهان , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog