پرتو بلاگ
معاون مطبوعاتی:

روابط عمومی نباید جایگزین رسانه شود

روابط عمومی نباید جایگزین رسانه شود

به گزارش پرتوبلاگ معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد از فارغ التحصیلی سالیانه 1400 دانشگاهی در زمینه ارتباطات در کشور آگاهی داد و اظهار داشت: متاسفانه بیشتر این افراد که در دوره دکتری تحصیل کرده اند بجای کنشگری در زمینه خود، تمایل بیشتری به حوزه های مدیریتی دارند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر مهدی پور در آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که امروز ـ دوشنبه ـ ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور وزیر علوم و مدیران روابط عمومی مراکز آموزش عالی در دانشگاه الزهرا (س) درحال برگزاری است، به اهمیت جایگاه روابط عمومی در دستگاهها و نقش دانشگاه ها در تبیین این جایگاه اشاره نمود و اظهار داشت: اگر جلسه ای برای روز جهانی ارتباطات تشکیل می دهیم از جهت ارزیابی و یادآوری اهمیت جایگاه روابط عمومی به اهالی رسانه نیست بلکه این جلسه با هدف توجه دادن به نهاد حکمرانی به روابط عمومی تشکیل می شود؛ چونکه جایگاه و اهمیت این بخش در دستگاهها تا اندازه ای مهم و کلیدی است که فضای روانی کشور و جهان تحت تاثیر عملکرد آن هدایت می شود.
ایشان سپس اشاره کرد: اگر امروز درباره ی روابط عمومی ها و ارتباطات سخنرانی می نماییم در حقیقت صحبت از کهکشانی است که حدود و قصوری برای آن وجود ندارد و آینده کشور و جهان نیز از این بخش و عملکرد ارتباطات جدید است؛ چونکه نمی توان ارتباطات را فقط به رسانه هایی که ما می شناسیم خلاصه کرد.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما نمی توانیم ارتباطات را بخش بندی و از حوزه های مختلف حذف کنیم؛ در حقیقت ما امروز در کشور ده ها و صدها واحد روابط عمومی داریم اما همچنان متاسفانه با چالش اقناع افکار عمومی در کشور مواجه شدیم و باید صورت بندی دقیقی دراین زمینه انجام شود؛ چونکه آینده حال و دور کشورمان به حوزه ارتباطات متکی است.
وی اشاره کرد: اگر در زمینه ارتباطات موفق عمل نماییم ما می توانیم شکست را پیروزی و حتی پیروزی را شکست نشان دهیم بدین سبب نباید از تاثیرات و نقش کلیدی این حوزه غفلت بورزیم.
مهدی پور تصریح کرد: ما در سال ۱۴۰۰ خروجی دانشگاه ها در زمینه ارتباطات داریم که بیشتر این فارغ التحصیلان در دوره دکتری و پس از آن در مقطع ارشد و در نهایت کارشناسی هستند اما متاسفانه نتیجه ای که حاصل شده است این است که کنشگران کارشناسی ارتباطات تمایل بیشتری به نقش مدیریتی دارند.
وی اشاره کرد: بین مفهوم ارتباطات و روابط عمومی تفاوتی وجود دارد که باید به آن دقت نماییم. روابط عمومی نباید جایگزین رسانه شود و وظیفه آن پاسخگویی به افکار عمومی در زمینه ابهامات است. متاسفانه امروزه این مفهوم با کار رسانه ای معادل شده است.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد افزود: آینده جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ به حوزه ارتباطات وابسته است و باید ما حکمرانی و تنظیم گری رسانه ای کشور را تغییر بدهیم و دراین زمینه آکادمی می تواند نقش اصلی ایفا کند و همچنان که دانشگاه ها سه ضلع اصلی تولید جنگ نرم در آمریکا هستند باید در کشور نیز به نقش آن توجه ویژه ای صورت گیرد تا موقعیت ارتباطات و روابط عمومی از حالت انفعالی به فعال تبدیل گردد.




منبع:

1401/02/27
22:56:00
5.0 / 5
519
تگهای خبر: جهان , دانشگاه , فضا , كهكشان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog